همشهری آنلاین: در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آیین نامه حفظ و ثبت آثار ملی، تملک اراضی و اماکن و آثار فیزیکی دفاع مقدس نهایی شد.

آیین‌نامه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز ۱۴ تیرماه با حضور سردار دکتر کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نمایندگان تام الاختیار سازمان‌ها و اعضای شورا در سالن جلسات ستاد راهیان نور کشور برگزار شد.

در این جلسه پیش نویس آیین نامه حفظ و ثبت آثار ملی، تملک اراضی و اماکن و آثار فیزیکی دفاع مقدس با حضور اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با ارائه نظرات شورا برخی از مفاد و تبصره‌های این آیین نامه بازنگری و نهایی شد و طبق دستور سردار کارگر مقرر شد مسئولیت اجرای آن برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش هاس دفاع مقدس قرار گیرد.

در ادامه آیین نامه حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس در خصوص تملک بنا‌ها و آثار دفاع مقدس و مدیریت یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی دفاع مقدس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طی ارائه نظرهای اعضای شورا برخی از نکات آیین نامه مورد بازنگری قرار گرفت.

سردار علی اصغر محسن شیخی دبیر جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری این نشست گفت: براساس مصوبه هیئت امنای بنیاد باید آیین نامه‌هایی که تصویب شده برای ارائه گزارش شورای هماهنگی ارسال می‌شود تا آیین نامه‌های مورد نیاز جلسات بعدی به تصویب برسد و براین اساس در هیئت امنا تصویب شود.

وی افزود: به همین منظور گزارشی از جلسات گذشته، اقدامات انجام شده و افرادی که جدیدا مصوب شده است از اعضای جدید شورا باشند ارائه و مقرر شد آیین نامه اسناد و مدارک دفاع مقدس با توجه به نقطه نظرات تایید شده و اصلاح شود. همچنین پیش نویس آیین نامه اماکن و آثار دفاع مقدس که کلیات آن در جلسات قبلی مصوب شده بود در این جلسه نهایی شد تا برای تصویب به هیئت امنا ارائه شود.

در این جلسه معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون وزیر ورزش و جوانان، روسای سازمان‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و سپاه، نماینده تام الاختیار وزیر کشور، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماینده امور زنان ریاست جمهوری، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده حوزه‌های علمیه کشور، نماینده دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و روسای سازمان‌ها و معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

کد خبر 339075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha