همشهری آنلاین: به گفته رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) این نهاد به لحاظ مسئولیت، تجارب‌ و اقدامات خود امسال نیز همانند سال‌های گذشته از فرصت دریافت وجوهات زکات و فطریه نمازگزاران و روزه‌داران در جهت پیگیری امور نیازمندان استفاده خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، مهندس سید پرویز فتاح در ارتباط با تمهیدات این نهاد برای دریافت وجوهات زکات فطریه و کفاره عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وجوهات فطریه‌، زکات و کفاره نمازگراران و روزه‌داران در کلیه مصلی‌ها، کلیه مساجد برگزار کننده نماز عید فطر، همچنین برخی میادین توسط پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه‌ جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد از طریق صندوق های مجزا نسبت به دریافت زکات فطره سادات، کفاره نمازگزاران و روزه‌داران و همچنین فطریه عام اقدام می‌کند.

رییس کمیته امداد همچنین عنوان کرد: عین وجوه فطریه باید در اولین فرصت و در همان روز عید دریافت و در میان نیازمندان توزیع شود؛ به این ترتیب امداد نیز پس از شمارش این وجوهات توزیع خود را در همان روز عید آغاز خواهد کرد.

فتاح همچنین عنوان کرد: با توجه به آنکه برخی از هموطنان فطریه خود را بعد از عید فطر پرداخت می‌کنند ممکن است توزیع زکات فطره در میان نیازمندان کمی به طول انجامد به همین دلیل صندوق‌های کمیته امداد در برخی از میادین تا دو روز بعد برقرار و در مصلی‌ها و محل برگزاری نماز عید سعید فطر نیز تا ظهر مستقر خواهند ماند.

وی ادامه داد: طبق شناسایی‌ها و سازماندهی‌های صورت گرفته، فطریه‌ها کاملا به طور مجزا جمع آوری شده و بلافاصله در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا؛ نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد نیز ضمن بیان آنکه پایگاه‌های دریافت کمیته امداد در تمامی مصلی‌ها و محل برگزاری نماز عید سعید فطر و همچنین دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور مستقر هستند گفت: وجوهات جمع آوری شده بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته به نیازمندان شهرستان‌ها، روستاها، بخش‌های سراسر کشور تعلق و اطلاعات این افراد نیز در اختیار مراکز اخذ ذکات فطره قرار گرفته و به محض جمع‌آوری، توزیع آغاز خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما به تشخیص خیرین، مراکز نیکوکاری و همچنین مسئولان کمیته امداد در شهرستان و استان مربوطه شناسایی شده و مستحق دریافت وجوهات زکات هستند که این وجوهات به آنها نیز تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد همچنین اظهار کرد: در سال گذشته 30 میلیارد تومان "فطریه" از طریق پایگاه‌های کمیته امداد سراسر کشور جمع آوری شد.

انتظاری در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 230 میلیارد تومان "زکات" جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: از این رقم 52 درصد صرف پروژه‌های عمرانی و 48 درصد برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 300 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود.

انتظاری همچنین در خصوص هشدار پلیس فتا نسبت به سوء استفاده برخی از موسسات در جهت دریافت وجوهات زکات فطره مردم گفت: در تمامی استان‌های سراسر کشور کمیته‌ای متشکل از ائمه جمعه، فرمانداران، مدیر کل و رئیس بهزیستی هر استان، مدیریت کمیته امداد، معاونت امور اجتماعی استانداری و پلیس فتا تشکیل شده است که بر اساس نظر این کمیته تصمیم گیری شده است که چه تعداد صندوق در اختیار چه موسساتی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمامی موسسات مجاز این کمیته با آرم ستاد زکات شهرستان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام می‌کنند و پلیس فتا با تمامی صندوق‌های متفرقه برخورد خواهد کرد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: تعداد صندوق‌ها و پایگاه‌های کمیته امداد شناور هستند و نمی‌توان عدد مشخصی را برای آنها اعلام کرد اما هیچ نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که به این صندوق‌ها دسترسی نداشته باشند و حتی برخی از نقاط دورافتاده و صعب العبور کشور نیز مجهز به گشت سیار برای جمع آوری وجوهات فطره خواهند شد.

 

کد خبر 339028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha