یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری دو - امید مهدی‌نژاد: رمضانیات: مدیریت رایحه برخاستن بوی نامطبوع از دهان شخص روزه‌دار، امری طبیعی و تا حد زیادی غیرقابل کنترل است.

خشك شدن دهان، خالي ماندن معده و سوزانده شدن چربي‌هاي اضافي بدن توسط كبد و متعاقب آن توليد ماده بدبو و آبروبر كتون، دست به‌دست هم مي‌دهند و بوهاي نامطبوع را توليد مي‌كنند. اما هرقدر توليد اين بو غيرقابل كنترل و غيرارادي است، مديريت نحوه انتشار آن ارادي و قابل بلكه لازم كنترل است. شخص روزه‌دار مي‌تواند هنگام مكالمه با ديگران صورتش را به‌صورت آنها نچسباند و هنگام بازدم، تمام محتويات ريه، ناي، حلق و دهان خود را به سمت مجاري تنفسي اشخاص ديگر هدايت نكند.

رموز خانه‌داري
ـ براي اينكه سيب‌زميني حين پختن ترك نخورد چه بايد بكنيم؟
ـ براي اينكه سيب‌زميني ترك نخورد، دور آن چند دور چسب بپيچيد. اينطوري علاوه بر اينكه سيب‌زميني ترك نمي‌خورد، سيب‌زميني شما به سيب‌زميني طعم‌دار نيز تبديل خواهد شد كه بسته به جنس چسب، متفاوت خواهد بود. (سيب‌زميني با طعم كاغذ، درصورت استفاده از چسب كاغذي، سيب‌زميني با طعم پلاستيك، درصورت استفاده از چسب شيشه‌اي يا چسب برق). استفاده از چسب پي‌وي‌سي و چسب يك‌دوسه،
به دليل طعم نامطبوع، توصيه نمي‌شود.

حكايت پندآموز
تعدادي حشره كوچك در يك بركه زير آب زندگي مي‌كردند. آنها همواره مي‌ترسيدند از آب بيرون بروند. يك روز يكي از آنها به نداي دروني‌اش گوش سپرد و از ساقه يك علف بالا رفت. همه فرياد زدند نرو چون هر حشره‌اي كه بيرون رفته برنگشته، اما گوش نكرد و رفت. وقتي به سطح آب رسيد نور آفتاب تن خسته‌اش را نوازش كرد و او از فرط خستگي روي برگ آن گياه خوابيد. وقتي بيدار شد، تبديل به يك سنجاقك شده بود. پس بال گشود و پرواز كرد. به فكر افتاد كه برود و به دوستانش بگويد كه بالاي ساقه‌ها چه دنياي زيبايي انتظارشان را مي‌كشد. در همين فكر بود كه يك پرنده مهاجر او را خورد. يادش گرامي.

کد خبر 338914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha