شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

داستان شبی که محمدعلی در ۱۹۶۴ با غلبه بر سانی لیستن موفق به کسب عنوان قهرمانی سنگین‌وزن جهان شد، در قالب نمایشنامه «شبی در میامی» روی صحنه تئاتر دونمار لندن می‌رود.

داستان محمدعلی

به گزارش همشهري، آنچه براساس نمايشنامه كمپ پاورز از آن شب تاريخي در معرض ديد مخاطبان قرار مي‌گيرد، روايتي است كه شايد چندان با واقعيت‌هاي تاريخي تطابق نداشته باشد. محمد علي كه در آن زمان با نام اصلي خود يعني كاسيوس كلي روي رينگ مي‌رفت و رقيبان خود را از مقابل برمي‌داشت، پيروزي بر ليستن را همراه با 3دوست مشهور خود و از مهم‌ترين چهره‌هاي قرن بيستم در اتاقي در هتل جشن گرفت؛ مالكوم ايكس رهبر جنبش سياهان آمريكا، سم كوك خواننده نامدار و جيم براون بزرگ‌ترين ورزشكار تاريخ فوتبال حرفه‌اي آمريكا.

بخشي از نمايشنامه شبي در ميامي در پس‌زمينه دگرگوني‌هاي بزرگ اجتماعي روايت مي‌شود كه در نهايت به جنبش حقوق مدني ختم شد. محمدعلي كه برخي او را بزرگ‌ترين مشتزن تاريخ مي‌دانند، دقيقا يك‌ماه پيش در 74سالگي از دنيا رفت و اجراي نمايشي در تئاتر دونمار لندن، شايد نخستين اقدام در يادبود اين ورزشكار افسانه‌اي پس از مرگ او باشد. اين نمايش قرار است در برنامه فصل پاييز اجرا شود و كوامي كويي آرما روي صندلي كارگرداني آن مي‌نشيند. اين هنرمند 49ساله دومين بريتانيايي سياهپوست است كه موفق شده در وست‌اند لندن نمايش اجرا كند.

سوپ ديريوس، بازيگر 25ساله بريتانيايي كه تازه همين امسال به جرگه بازيگران سينما پيوسته، در شبي در ميامي به نقش كاسيوس كلي يا همان محمدعلي نامدار ظاهر مي‌شود. ديويد آجالا، فرانسوا باتيست و آرينز كني هم به‌ترتيب ايفاگر نقش‌هاي براون، مالكوم ايكس و كوك خواهند بود.

تا پيش از اين براساس زندگي محمدعلي فيلم‌هاي سينمايي، تلويزيوني و مستند فراوان ساخته و اكران شده است اما شبي در ميامي را مي‌توان از معدود فعاليت‌هاي هنرمندان عرصه تئاتر براي روايت زندگي پرفراز و نشيب ستاره مسلمان دنياي مشتزني دانست؛ چهره‌اي كه مرگش يك دنيا را غمگين كرد.

کد خبر 338849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha