همشهری آنلاین: نائب رئیس کابینه ژاپن اظهار کرد: «شیخ حسینه واجد» نخست وزیر بنگلادش پایان عملیات گروگانگیری در داکا را به اطلاع «شینزو آبه» همتای ژاپنی خود رساند.

 نخست وزیر بنگلادش پایان گروگانگیری در این کشور را اعلام کرد

به گزارش ايرنا به نقل از تارنمای خبری تلویزیون ان اچ کی ژاپن، «کوایچی هاگی اودا» در جمع خبرنگاران گفت: در عملیات پلیس بنگلادش برای پایان دادن به ماجرای گروگانگیری در رستورانی در داکا، 13 نفر از جمله یک ژاپنی و دو تبعه خارجی دیگر آزاد شدند.

این مقام ژاپنی اظهار کرد: شیخ حسینه واجد آبه را در جریان عملیات نجات قرار داد و اعلام کرد که به رغم تلاش مقام های محلی، این حادثه تلفاتی در پی داشت.

هاگی اودا به نقل از کاردار سفارت ژاپن در بنگلادش اظهار کرد که مرد ژاپنی آزاد شده مجروح شده اما میزان آسیب دیدگی وی جدی نیست.

این تبعه ژاپنی در اولین اظهارات خود اعلام کرد که به همراه هفت تن از دوستان خود در این رستوران مشغول خوردن شام بودیم که افراد مسلح وارد رستوران شدند و اطلاعی از محل دوستان و همراهان خود ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام های بنگلادشی گزارش داد که در حمله پلیس، ساختمان اصلی از وجود مهاجمان پاک شده و دست کم شش مهاجم کشته و 13تن از گروگان ها آزاد شدند.

گروهی متشکل از 9 فرد مسلح جمعه شب به رستورانی در یک منطقه دیپلماتیک در پایتخت بنگلادش حمله کرده و پس از تبادل آتش با نیروی های امنیتی، تعدادی از حاضران در رستوران را به گروگان گرفتند.

گزارش های ضد و نقیضی از کشته شدن دو تا 24 نفر در درگیری های بین تروریست های منتسب به داعش و نیروی های امنیتی منتشر شده است.

داعش اعلام کرده بیش از 20 تن در درگیری های منجر به اشغال رستوران کشته شده اند این در حالی است که پلیس بنگلادش تاکنون فقط مرگ دو عضو پلیس را تایید کرده است.

برخی منابع نیز از کشته شدن 24 تن و زخمی شدن 49 نفر در این درگیری ها خبر می دهند با این وجود پلیس می گوید علاوه بر مرگ دو تن از افرادش 15 نیروی دیگر زخمی شده اند.

یک هفته پیش، نخست وزیر بنگلادش با بیان اینکه افراط گرایی و تروریسم را در کشور تحمل نمی کند، تصریح کرد: دولت عزم جدی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دارد.

به گزارش ایرنا، «شیخ حسینه واجد» در سخنانی در پارلمان بنگلادش اظهار کرد: دولت کمترین تحملی را در خصوص اعمال تروریستی ندارد.

وی تصریح کرد: بنگلادش هر اقدامی که برای ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی در این کشور لازم باشد ، انجام می دهد.

این سخنان، نخست وزیر بنگلادش در حالی بیان شد که پلیس و نیروهای امنیتی این کشور در ماه گذشته میلادی در عملیاتی گسترده حدود 11 هزار نفر را به اتهام افراط گرایی و تروریسم دستگیر کرد که در بین دستگیر شدگان 145 شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد.

در سه سال گذشته در حمله گروههای افراطی در بنگلادش حدود 50 نفر از جمله چند وبلاگ نویس، دانشگاهیان و اقلیت های مذهبی کشته شده اند.

حزب مخالف ملی گرای بنگلادش، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بهانه ای برای نابودی احزاب مخالف این کشور می داند.

این حزب اعلام کرد بیش از دو هزار نفر از اعضای این حزب در عملیات پلیس دستگیر شده اند.

کد خبر 338818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha