همشهری‌آنلاین: آلوین تافلر نویسنده شهیر آمریکایی که کتاب‌هایش در سالیانی در فهرست پرفروش‌ترین‌ آثار قرار داشتند روز دوشنبه گذشته در منزل مسکونی‌اش در لس‌آنجلس درگذشت.

الوین تافلر نویسنده و آینده پژوهش سرشناس آمریکایی درگذشت

نیویورک تایمز ضمن اعلام این خبر به نقل از  مشاوران انجمن تافلر سن او در هنگام مرگ را ۸۷ سال ذکر کرده است.

آلوین تافلر در ایران بیشتر به خاطر ترجمه کتاب موج سوم شهرت پیدا کرد. اثری که با ترجمه روان دکتر شهیندخت خوارزمی برای نخستین بار و  سه سال بعد از انتشار آن در آمریکا  در سال ۱۳۶۳ از سوی انتشارات نشر نو به مدیریت محمدرضا جعفری به بازار کتاب عرضه شد.

 بعدها کتاب‌های «شوک آینده»، «جنگ و ضد جنگ» و  جابجایی در قدرت از این نویسنده  و همسرش(هایدی) با برگردان فارسی شهیندخت خوارزمی از سوی نشر نو  و انتشارات البرز به بازار کتاب عرضه شد.

آخرین کتاب تافلر   «ثروت انقلابی» نام داشت که در سال ۲۰۰۶ به همراه همسرش هایدی آن را نوشت  منتشر کرد. این اثر از سوی دو نشر هرمس و ماهی همزمان ترجمه و منتشر شد که به رغم حجم بالای کتاب با اقبال مخاطبان روبرو و چندین بار تجدید چاپ شد.

نیویورک تایمز در گزارش خود از مرگ تافلر به دیدگاه برخی منتقدان او هم اشاره کرده است از جمله مقاله منتشر شده در ماه ژوئن ۲۰۱۲ شل ایزرایل در نشریه فوربس که پیش‌بینی‌های تافلر درباره آینده جهان را با توجه به شرایط کنونی اشتباه توصیف کرده است.

کد خبر 338677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha