سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

باد اسپنسر، بازیگر ایتالیایی که در حدود ۱۸ فیلم با ترنس هیل همبازی بود و سابقه حضور در ۲دوره رقابت‌های المپیک ۱۹۵۲ و ۱۹۵۶ را در کارنامه داشت، روز دوشنبه در ۸۶سالگی در رم از دنیا رفت.

هنر پیشه

به گزارش همشهري، بسياري از علاقه‌مندان فيلم و سينما و مخاطبان تلويزيون در ايران اسپنسر را با شخصيت محبوب پاگنده مي‌شناسند. او با نام اصلي كارلو پدرسولي در سال 1929 در ناپل به دنيا آمد و نخستين شناگر حرفه‌اي تاريخ ايتاليا لقب گرفت كه 100متر آزاد را در كمتر از يك دقيقه شنا كرده است. اسپنسر از سال 1967 به‌مدت حدود 3دهه در 18فيلم اكشن كمدي خلاف جريان رايج وسترن‌هاي اسپاگتي در كنار دوستش هيل ايفاي نقش كرد و خيلي زود به شهرت رسيد.

اين 2بازيگر نخستين‌بار در «خدا مي‌بخشد... من نه!» مقابل هم قرار گرفتند و آخرين همكاري آنها «دردسرسازان» در سال 1994 بود، گرچه تا همين اواخر با هم در برنامه‌هاي مختلف حضور مي‌يافتند. علاوه بر شيوه بازي اسپنسر و هيل، دوبله اين 2شخصيت به فارسي هم نقشي اساسي در محبوب شدن آنها در ايران داشت. معمولا در فيلم‌هاي موسوم به پاگنده، ايرج دوستدار به جاي اسپنسر حرف مي‌زد و ابوالقاسم تهامي‌نژاد، چنگيز جليلوند و سعيد مظفري هم دوبلورهاي هيل بودند.

اسپنسر علاوه بر بازيگري وارد حوزه‌هايي چون خلباني جت و بالگرد شد و يك حضور ناكام در عرصه سياست هم در كارنامه داشت. او در مدت 6دهه فعاليت سينمايي تقريبا در 70فيلم سينمايي و تلويزيوني ايفاي نقش كرد كه از ميان آنها «من هنوز ترينيتي هستم» همچنان يكي از پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايتالياست. اسپنسر كه به‌خاطر علاقه به اسپنسر تريسي نام خود را عوض كرده بود، در سال1960 ازدواج كرد و تا لحظه مرگ به همسرش وفادار ماند.

کد خبر 338483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha