همشهری‌آنلاین: دیوید کامرون، نخست‌ وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور درباره همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا گفت ما شاهد بزرگ‌ترین اقدام دموکراتیک در تاریخ‌مان بودیم، بیش از ۳۳ میلیون نفر از انگلیس، اسکاتلند، ولز ، ایرلند شمالی و جبل الطارق نظر خود را بیان کردند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس افزود: ما باید به دموکراسی پارلمانی خود افتخار کنیم که وقتی پرسشی با این اهمیت مطرح است کار درست این است که ما فقط به نظر سیاستمداران خود گوش نکنیم بلکه مستقیما به حرف مردم گوش کنیم.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: انگلیس نباید به اروپا و دیگر کشورهای جهان پشت کند.

كامرون افزود: ما باید نوع روابطی را که قرار است از این پس با اتحادیه اروپا داشته باشیم،‌ مشخص کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، او خاطرنشان کرد: بر عهده نخست‌وزیر بعدی است که نوع این روابط را مشخص کند.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. این نتیجه چیزی نبود که من بخواهم، همچنین معتقد نیستم که نتیجه به‌دست آمده، بهترین نتیجه برای کشور ما باشد. اما نمی‌توان هیچ تردیدی درباره نتیجه داشت. البته که من حرف‌های خود را که درباره مخاطرات پس نمی گیرم. می دانیم که دشوار خواهد بود. ما تا این لحظه هم مشاهده کردیم که باید تغییرهايی در داخل اقتصاد خود انجام دهیم. موضوع پیچیده قانون اساسی وجود دارد و مذاکرات جدید چالش برانگیز با اروپا را درپیش داریم اما من اطمینان دارم و کابینه هم  موافقت کرد که این تصمیم باید پذیرفته شود و روند اجرای تصمیم نیز باید به بهترین شکل ممکن آغاز شود.

کد خبر 338399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha