همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تامین تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور و با همت اساتید و جوانان ایرانی را از پیشرفت‌های این نیرو عنوان کرد و گفت: امروز ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های مختلف به دست توانمند جوانان ساخته می‌شود.

 حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا امیر دریادار حبیب الله سیاری در بازدید از دو مرکز دریایی آمادگاه ناوگان جنوب و مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان درخصوص ،حضور در زیر دریا و سواحل مکران اظهارداشت : حضور شاخص ما در سیریک، میناب، بندرعباس، کوهستک، جاسک، رای الکوه، راس میدانی، کنارک و پسابند و همه نقاط با خانواده یک پیشرفت و موجب عمران و آبادانی است.

وی افزود:امروز ماموریت ما در اجرایی شدن تدابیر رهبرمعظم انقلاب و فرمانده کل قواست.

وی بیان کرد: در گذشته حضور ما از آب های ساحلی که تا مسافت 50 کیلومتر از ساحل بود اما امروز به آب های آزاد دنیا رسیده است و امنیت کشتی ها را تامین می کنیم که به معنای پیشرفت و اهتزاز پرچم عزت و اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اکنون ناوگروه چهل و یکم در خلیج عدن مشغول انجام ماموریت است و منافع اقتصادی ما در این منطقه تا خلیج عدن که با بحث دزدان دریایی دچار مخاطراتی شده بود، تامین امنیت شده و این پیشرفت است.

وی اظهار کرد: با ماموریت مقتدرانه نیروی دریایی است که امنیت به طور کامل برقرار شده و با این پیشرفت ها حضور در آب های آزاد جهان پیشرفتی بالاتر است.

دریادار سیاری افزود: پرورش نیروی انسانی مورد نیاز در نیروی دریایی با شاخص های نظام جمهوری اسلامی نیز پیشرفت است در صورتی که اوایل پیروزی انقلاب یا قبل از آن آموزش این نیرو در خارج از کشور تامین می شد.

وی همچنین در جمع ناویان وظیفه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مرکز دریایی گفت: دشمنان در دراز مدت می خواهند تیشه به ارزش های اسلامی بزنند و از راه های مختلف وارد می شوند.

دریادار سیاری هوشیاری در شناخت ترفندهای دشمن و راه های ضربه زدن به فرهنگ اسلامی را عامل اصلی و راه مبارزه با این تهاجم عنوان کرد و افزود: اگر حرمت ها و ارزش ها شکسته شود ارزش ها فراموش می شود و جایگزین آن، فرهنگ دشمن می شود که باید مواظب بود. در پایان این آیین 30 نفر از ناویان و افسران نمونه نیروی دریایی تجلیل شدند.

شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان به دلیل نزدیکی به استان هرمزگان و سواحل جنوبی محل استقرار مراکز نیروی دریایی است.

کد خبر 338326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha