همشهری آنلاین: نصب دوربین‌های ثبت تخلف و بارزسان نامحسوس باعث شده تا رانندگان اتوبوس بین شهری سرعت مجاز را در جاده‌ها رعایت کنند.

سرهنگ علیرضا جهانگیری معاون عملیات پلیس راهور ناجا گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیشتر جاده های کشور به دوربین ثبت تخلف مجهزند و امکان تخلف برای اتوبوسهای بین شهری وجود ندارد، چون یکی از مهم ترین و شایع ترین عوامل تصادفات و مرگ میر در گذشته همین سرعت زیاد است.

وی با بیان اینکه هم سرعت مجاز در جاده های بین شهری رای اتوبوسهای بین شهری 100 کیلومتر است ادامه داد: طبق قوانین رانندگی در اتحادیه اروپا حداکثر سرعت برای اتوبوس های بین شهری 80 کیلومتر بر ساعت است و تنها رانندگانی می توانند سرعت خود را به 100 کیلومتر برسانند که شروط لازم از جمله گواهینامه مخصوص به این کار را دریافت کرده باشند.

وی افزود: خوب است که رانندگان اتوبوس بین شهری در کشور ما هم گواهینامه های متفاوت براساس تخصص و دورهای آموزشی که دیده اند داشته باشند .

وی به بازرسان نامحسوس در اتوبوسها و جاده ها اشاره کرد و گفت: این بازرسی ها میزان تخلفات را کاهش می دهد و ما الان کمتر گزارشی در مورد سرعت زیاد اتوبوسها داریم.
سرهنگ جهانگیری گفت: از سوی دیگر رانندگان ملزم به ثبت ساعت ورود و خروج در پایانه ها هستند و همین آنها را ملزم می کند تا در رعایت سرعت دقت کنند.

وی اظهارداشت: برخی اتوبوسهای بین شهری جدید توان بالایی دارند و همین باعث می شود تا رانندگان تصور کنند می توانند با سرعت بالا حرکت کنند اما به هرحال خطر در جاده ها وجود دارد و نباید رانندگان این موضوع را فراموش کنند.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا ادامه داد: ما در کلاسهای آموزشی که برای رانندگان اتوبوس بین شهری می گذاریم سرعت مجاز در انواع جاده های کشور را آموزش می دهیم چون جان مسافران در دست آنهاست و باید دقت زیادی کنند.

کد خبر 338212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha