چند روز پس از انتشار خبری به نقل از خبرگزاری ایلنا نزدیک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر برکناری مدیرعامل بانک رفاه کارگران، روابط عمومی این بانک این خبر را رسما تکذیب کرد و مدیرعامل بانک یادشده هم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) به صراحت اعلام کرد: در دفتر کارم در بانک نشسته‌ام و همه اسناد مربوطه را به‌صورت مکتوب به مقامات کشور ارسال کرده‌ام و هیچ شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

پول

همزمان برخي خبرگزاري‌ها فيش‌هاي جديد با وام 600ميليون توماني اعضاي هيات مديره جديد و سابق بيمه ايران را منتشر كرده‌اند. اين خبرها نشان مي‌دهد كه داستان فيش‌هاي حقوقي نجومي به داستاني دنباله‌دار تبديل شده است.به گزارش همشهري، پس از انتشار اسنادي از گردش حساب بانكي، علي صدقي، مديرعامل بانك رفاه كارگران در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها، از يك سو اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور در نامه‌اي به علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رئيس مجمع عمومي بانك، خواستار بررسي ماجرا و برخورد با مديران متخلف شده بود درحالي‌كه ربيعي 25خردادماه با حضور در صحن علني مجلس گفته بود: آنچه منتشر شده بازمانده حساب مالي مديرعامل بانك رفاه بوده كه گردش مالي‌اش را گرفته است؛ علاوه بر اين وزير هنوز با اين پرداخت موافقت نكرده بود.

اما روز پنجشنبه، خبرگزاري ايلنا به نقل از يك مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به انتشار فيش حقوقي علي صدقي مديرعامل بانك رفاه در فضاي مجازي و مسترد شدن۲۴۰ميليون تومان از حقوق و مزاياي وي خبر داد: مديرعامل بانك رفاه بركنار شد.

پس از انتشار اين خبر، در فضاي مجازي حتي خبري منعكس شد مبني براينكه مديرعامل بانك رفاه قصد خروج از كشور را داشته اما، علي صدقي، مديرعامل بانك رفاه، انتشار اخبار نادرست مبني بر خروجش از كشور را بي‌اخلاقي رسانه‌اي توصيف كرد. به گزارش ايرنا، وي افزود: در دفتر كارم در بانك نشسته ‌ام؛ پنجشنبه‌ها ادارات ستادي بانك تعطيل است و من نيز تلفن همراه خود را خاموش كرده بودم.

به گفته صدقي، بانك رفاه يك بانك خصوصي و مشمول قوانين مربوط به مؤسسه‌هاي خصوصي است؛ از اين‌رو هر نوع تصميم‌گيري درباره پرداخت حقوق و مزاياي مديرعامل و هيأت مديره آن از طريق مجمع عمومي صورت مي‌گيرد. وي تصريح كرد: امور مالي بانك همان روند مديران پيشين را در مورد مديرعامل و هيأت مديره جديد بانك اعمال كرده است كه همه اسناد آن در مجمع عمومي بانك كه در اسفند 94تشكيل شد، مورد بررسي قرار گرفت، اما از آنجا كه هنوز اين اسناد تعيين تكليف نشده بود، حق برداشت حقوق از حساب را نداشته ‌ام؛ بنابراين هيچ حقوقي در مدتي كه در بانك رفاه مسئوليت گرفته‌ام، دريافت نكرده‌ام.

مديرعامل بانك رفاه تأكيد كرد: تصويري كه به‌عنوان فيش حقوقي من منتشر شده، يك صورتحساب بوده است و برخي به عمد و با نيت سوءاستفاده، به نام فيش حقوق آن را منتشر كردند. به گفته وي، پرداخت حقوق 200ميليون توماني اصلا در هيچ بانكي سابقه نداشته است.

صدقي درباره انتشار برخي اخبار تأييد نشده مبني بر بركناري وي توسط علي ربيعي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي اظهار داشت: آقاي وزير در راس هيأت امناي سازمان تأمين اجتماعي قرار دارد اما اينكه بتواند مديرعامل بانك را عزل كند، چنين نيست. وي توضيح داد: درباره عزل مديرعامل بانك بايد مجمع عمومي تصميم بگيرد ضمن آنكه درباره تصميم آقاي ربيعي اطلاعي ندارم. وي تأكيد كرد: مديرعامل و هيأت مديره هيچ نقشي در تعيين حقوق ندارند و اين مجمع عمومي است كه درباره آن بايد تصميم بگيرد. گفتني است روز گذشته خبرنگاران همشهري تلاش كردند تا پاسخ مقامات وزارت كار را دريافت كنند. حتي سؤالات مكتوب درباره تاييد يا عدم تاييد بركناري مديرعامل بانك رفاه از سوي وزير كار براي معاون حقوقي و پارلماني وزير كار هم ارسال شد كه پاسخي دريافت نشد.

  • وام‌هاي نجومي در بيمه دولتي ايران

خبر ديگر اينكه روز گذشته خبرگزاري فارس به نقل شبكه اطلاع‌رساني دانا اسنادي از پرداخت وام‌هاي نجومي به برخي اعضاي سابق و فعلي هيأت مديره شركت دولتي بيمه ايران خبر داد و نوشت: طبق تصميم وزير اقتصاد حساب بانكي مديرعامل بيمه ايران كه چندي پيش به‌دليل دريافت وام‌هاي ميليوني بركنار شده بود مسدود و تمام 600ميليون توماني كه وي تحت عنوان تسهيلات دريافت كرده بود مسترد شده است. گفتني است محسن پوركياني در تاريخ 31خرداد‌ماه با حكم وزير اقتصاد به رياست بيمه ايران منصوب شد و سيدعباس حسيني كه از 18شهريور 94تا 31خرداد‌ماه رياست بيمه ايران را عهده دار بود، كنار رفت.

  • بركناري و استعفا كذب محض است

روابط عمومي بانك رفاه كارگران هم در خبري كوتاه اعلام كرد: تمامي اخبار استعفاء و بركناري مديرعامل بانك رفاه كه طي روزهاي اخير در سايت‌ها و روزنامه‌ها منتشر شده، كذب محض است واخبار رسمي از طريق روابط عمومي اين بانك به اطلاع خواهد رسيد.

جدول

کد خبر 338208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha