شکارچیان غیرمجاز در جریان درگیری با محیط‌بانان منطقه گنو در استان هرمزگان ۲ نفر از آنها را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

محیطبانان

 اين حادثه ظهر روز پنجشنبه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده گنو در 40كيلومتري شمال غربي بندرعباس اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه اين دو محيط بان به نام‌هاي محمد دهقاني و پرويز هرمزي هنگام گشتزني در حوالي شكارگاه تنگه گچ وسياتك با چند شكارچي غيرمجاز مواجه شدند و به تعقيب آنها پرداختند. شكارچيان حاضر نبودند توقف كنند و از سويي محيط بانان نيز به تعقيب آنها ادامه دادند تا اينكه شكارچيان شروع به تيراندازي به سوي محيط‌بانان كردند.

آنها كه مي‌خواستند هر طور شده راهي براي فرار باز كنند محيط بانان را نشانه گرفتند و سرانجام با شليك مستقيم هر دو نفر را به شهادت رساندند. مجيد وفادار، مديركل حفاظت محيط‌زيست هرمزگان در اين‌باره گفت: محيط بانان در جريان درگيري با شكارچيان متخلف بر اثر شليك گلوله مستقيم به قلب و سر به شهادت رسيدند و قاتلان بعد از اين جنايت متواري شده‌اند و تحقيقات براي دستگيري آنها ادامه دارد.

وي ادامه داد: به‌دليل سخت‌گذربودن منطقه، انتقال اجساد محيط بانان شهيد با سختي امكان پذير بود اما گروهي از محيط بانان هرمزگان براي انتقال پيكر همكاران شهيدشان عازم ارتفاعات شدند. به گفته وي محمد دهقاني -35ساله- از نيروهاي پيماني با 12سال سابقه كار و پرويز هرمزي - 54ساله- از نيروهاي قراردادي با 23سال سابقه خدمت بودند.

در همين حال معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در پيامي شهادت اين دو محيط بان را تسليت گفت. در اين پيام آمده است: «همكاران عزيز شهيدم؛ فداكاران عرصه حفاظت از طبيعت ايران؛ پيمان مي‌بنديم كه نگذاريم خونتان پايمال شود، بر سر آرمان هايتان كوتاه نخواهيم آمد...» بنابراين گزارش شكارچيان غيرمجاز در حادثه ديگري كه صبح ديروز در پارك ملي بموي فارس اتفاق افتاد يك محيط‌بان را با شليك گلوله مجروح كردند.

کد خبر 338081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha