همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: اجازه نمی دهیم که سربازان مصدوم و خانواده های آنها در تمام مراحل درمان دغدغه تامین هزینه داشته باشند.

مصدوم

به گزارش ایرنا، دکتر حمیدرضا غفاری، روز جمعه در حاشیه عیادت از سربازان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در بیمارستان شهید رجایی شیراز، درگفت وگو با خبرنگاران افزود: کسانی که در این حادثه فوت کرده اند مشمول بیمه عمر و حوادث قانونی نیروهای مسلح هستند که مطابق قانون مشخص است و به خانواده های آنها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، چون مصدومان و فوت شدگان سرباز نیروی زمینی ارتش هستند، مشمول بیمه اختیاری ارتش نیز خواهند بود.

او اظهار کرد: همچنین خسارتی نیز از محل بیمه مسافربری تعاونی حمل و نقل داده می شود.

براساس این گزارش در اثر سقوط به دره و واژگونی این دو اتوبوس 20 نفر کشته و 57 نفر مصدوم شدند که ازتعداد 20 نفر جانباختگان این حادثه 13 نفر سرباز و بقیه غیر سرباز بوده اند.

هم اینک 24 نفر در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند که 14 نفر آنها در بخش آی سی یو و 10 نفر نیز در بخش بستری هستند.

یک اتوبوس دوم تیرماه 95 به دلیل عدم وجود حفاظ ایمنی سمت راست و عدم کنترل و مهارت راننده در مهار وسیله نقلیه و احتمالا نقص فنی خودرو، در دره 20 متری در گردنه «لای رز» حوالی شهرستان نی ریز سقوط کرد و 20 سرنشین آن کشته و 30 نفر مجروح شدند.

همچنین در حادثه دیگری که دوم تیرماه جاری در نزدیکی «مهارلو» در شهرستان سروستان رخ داد یک دستگاه اتوبوس دیگر که حامل سرباز بود در این مسیر واژگون شد، در این حادثه رانندگی 47 سرباز زخمی و توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

واژگونی دو اتوبوس یاد شده در محورهای فارس که حامل سربازان آموزش دیده مرکز صفر پنج کرمان بودند در مجموع 96 کشته و زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 338047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha