همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدار وزرای خارجه و وزرای دفاع روسیه و آمریکا اعلام کرد روسیه مخالف تحریم ایران بطور یکجانبه است

به گزارش ریا نوستی‌ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه طی کنفرانسی مطبوعاتی در پایان دیدار وزرای خارجه و وزرای دفاع روسیه و آمریکا که در مسکو انجام شد، اعلام داشت روسیه مخالف تحریم ایران بطور یک جانبه است.

وی گفت: "ما پایبند به تمامی توافقات هستیم و آنچه که به روسیه مربوط می شود را با وجدان اجرا خواهیم کرد. معتقدیم که این کار گروهی می‌توانست موثرتر باشد، اما اگر گام‌هایی برای اعمال تحریمات یک جانبه در رابطه با ایران اتخاذ نمی‌شد، تا چه رسد به تهدید به آغاز عملیات نظامی علیه ایران که هر از چندگاهی شنیده می‌شوند".

لاوروف گفت: "رئیس جمهور روسیه صبح امروز در دیدار با خانم رایس و آقای گیتس(وزیر دفاع آمریکا) تاکید نمود که طی سفر خود به ایران به خط مشی کار با مقامات ایرانی که منعکس کننده موضع مشترک گروه 1+5 و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد، ادامه خواهد داد".

"کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود خاطر نشان کرد که "ایران می‌تواند مورد تهدید واقع شود، چرا که همچنان به مطالبات جامعه جهانی بی‌اعتنایی می‌کند."

رایس گفت: "و آنانی که در ایران سرمایه گذاری می‌کنند نیز می‌توانند مورد تهدید باشند."

کد خبر 33798

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز