همشهری آنلاین: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر مطالعات علمی تخصصی در حوزه حفاظت و احیاء آثار و همچنین حفاظت پیشگیرانه در موزه علوم و فناوری نظارت می‌کند.

Memorandum of Understanding

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این امر براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه و سیف‌الله جلیلی رئیس موزه علوم و فناوری رسید، تحقق می‌یابد.

در این تفاهم‌نامه فعالیت‌های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای تولید، نگهداری، نمایش و اشاعه آثار، دانش‌های بومی، میراث علمی و فرهنگی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

اعتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضای آن به مدت دوسال است که براساس توافق طرفین قابل تمدید بوده و اتمام و یا تمدید نشدن آن تاثیری بر انجام تعهدات ناتمام ندارد.

از جمله مفاد این تفاهم‌نامه که در 7 ماده و 6 تبصره تنظیم شده است می‌توان به تبادل دانش، تجربیات و مستندات طرفین از طریق تبادل منابع انسانی، به اشتراک گذاردن تجربیات و یافته‌های علمی و تهیه و انتشار آثار مکتوب و دیجیتالی و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی، بررسی امکان پذیرش کارشناسان طرف دیگر به عنوان همکار در دسترسی به اشیا و اطلاعات مرتبط اشاره کرد.

نظارت تخصصی و معرفی پیمانکاران ذیصلاح توسط پژوهشگاه برای مطالعات علمی در حوزه حفاظت و احیاء آثار و حفاظت پیشگیرانه در موزه، حضور کارشناسان و صاحبنظران متخصص پژوهشگاه در جلسات تخصصی مرتبط در موزه و ... از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

طرفین متعهد شدند که برای اجرایی شدن موضوع تفاهم‌نامه، کارگروه مشترکی با حضور حداقل یک نماینده از هر طرف تشکیل شود که این کارگروه مصوبات نهایی خود را با امضای بالاترین مقامات طرفین تفاهم‌نامه ابلاغ می‌کند.

کد خبر 337756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha