دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

«مسموم کردن آب آشامیدنی فلسطینی‌ها جایز است»؛این بخشی از فتواهای جدید خاخام‌های صهیونیست است تا در کنار قطع آب، گسترش شهرک‌سازی و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها دور تازه‌ای از فشار بر مردمانی که سرزمین‌شان سال‌هاست در اشغال است، شروع شود.

فلسطین

درحالي‌كه در سرزمين‌هاي فلسطيني هوا هر روز گرم‌تر مي‌شود رژيم صهيونيستي از قطع آب و كنترل شديدتر منابع آبي بار ديگر به‌عنوان اهرم فشاري عليه فلسطيني‌ها استفاده مي‌كند و در كنار آن تخريب خانه‌هاي فلسطيني‌ها را شدت بخشيده است.

از سوي ديگر خاخام شلومو ملميد، رئيس «شوراي خاخام‌هاي شهرك‌نشين‌ها» در كرانه باختري فتوايي را صادر كرده كه شهرك‌نشين‌ها را به آلوده كردن آب شرب فلسطيني‌ها تشويق مي‌كند و مجوز لازم را به آنها مي‌دهد. اين خاخام گفته است: هدف از مسموم كردن آب‌ها اين است كه ساكنان محلي فلسطين مجبور شوند كه روستاها و مناطق خود را رها كنند تا شهرك‌ نشين‌ها اراضي آنها را اشغال كنند. خاخام‌هاي صهيونيستي پيش از اين هم فتواها و دستورات مشابهي مانند سرقت از فلسطيني‌ها و تخريب محصولات زيتون داشته‌اند.

فلسطيني‌ها در كنار نگراني و ترس از مسموم شدن در دسترسي به آب آشاميدني هم مشكلات جدي دارند. شركت آب ژريم صهيونيستي به‌شدت دسترسي به آب آشاميدني براي ساكنان كرانه باختري را در ‌ماه مبارك رمضان و فصل گرما محدود كرده است. صهيونيست‌ها از زمان اشغال اراضي فلسطيني‌ همواره در تلاش براي كنترل منابع آبي داشته‌اند و مانع مستقل بودن فلسطيني‌ها در اين رابطه شده‌اند.

  • دور جديد تخريب

در روزهاي اخير نظاميان رژيم صهيونيستي دست به تخريب چندين خانه فلسطيني زده‌اند كه در جريان آن حداقل 4نفر به‌شدت مجروح شده‌اند. 14فلسطيني به‌خاطر تخريب اين خانه‌ها در روستاي سوسيا بي‌خانمان و آواره شده‌اند.
رژيم صهيونيستي طرح جديدي را براي گسترش تخريب خانه‌هاي فلسطيني تصويب كرده است. كميته پيگيري عالي امور فلسطينيان ساكن سرزمين‌هاي اشغالي 1948 نسبت به پيامدهاي خطرناك طرح تصويب شده در نشست كابينه رژيم صهيونيستي براي تخريب ده‌ها هزار منزل فلسطيني به بهانه اجراي قوانين ساخت‌وساز به‌شدت هشدار داده است.

  • 18ميليون دلار براي شهرك‌سازي

در كنار موج جديد تخريب خانه‌هاي فلسطيني، كابينه رژيم صهيونيستي 18ميليون دلار را به پروژه‌‌هاي شهرك‌سازي در كرانه باختري اختصاص داده است؛مسئله‌اي كه اعتراض شديد جهاني را از سوي نهادهاي بين‌المللي و حتي آمريكا به‌دنبال داشت. سخنگوي دفتر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه تل‌آويو اختصاص مبلغ 18ميليون دلار اضافي به طرح‌هاي شهرك‌سازي در كرانه باختري را تصويب كرده است.

اين مبلغ به 88ميليون دلاري كه پيش از اين براي شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني درنظر گرفته شده بود اضافه مي‌شود. صائب عريقات، دبيركل كميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) با انتقاد از اقدام رژيم صهيونيستي گفت: اگر جهان واقعا به‌دنبال ايجاد ثبات و صلح در منطقه است بايد باتلاق اشغالگري اسرائيل را بخشكاند و شهرك‌سازي‌ها متوقف شود.

«جان كربي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هم با محكوم كردن اين هزينه‌ها كه بخش بزرگي از آن به اقدامات امنيتي اختصاص دارد، اعلام كرد اين امر باعث تشديد «شهرك‌سازي‌هاي تباه كننده» خواهد شد. او با بيان اينكه موضع آمريكا درباره شهرك‌سازي‌‌ها شفاف و بدون تغيير باقي مي‌ماند، گفت: ما به‌شدت با شهرك‌سازي‌‌ها مخالف هستيم و آن را تباه‌كننده صلح مي‌دانيم. حماس هم ملت فلسطين را به وحدت و در پيش گرفتن يك راهكار ملي براي مقابله با دشمن صهيونيستي و طرح‌هاي شوم و نژادپرستانه اين رژيم به‌ويژه طرح‌هاي شهرك‌سازي‌ در اراضي اشغالي فراخوانده است.

کد خبر 337728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha