دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی بعد از لغو کردن اردوی ارمنستان به انتقاد از برانکو و قلعه‌نویی پرداخت و گفت برانکو نباید عدم موفقیت‌هایش در پرسپولیس را اینگونه توجیه کند.

کارلوس کی‌روش

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش درباره لغو اردوی تیم ملی ایران در ارمنستان اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، بیانیه‌ای که فدراسیون صادر کرد از لحاظ اطلاعاتی که در آن درج شده بود، بسیار کافی است. با خواندن بیانیه همه چیز به صورت شفاف مشخص است و چیزی فراتر از آن به شما نمی‌توانم بگویم.

کی‌روش اضافه کرد: بیش از 6 ماه پیش برای آماده‌سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی شروع به برنامه‌ریزی کردیم. ایمان و اعتقاد دارم از بُعد حرفه‌ای و فنی، برنامه‌ای که ما تدوین کرده بودیم، بهترین برنامه برای آماده‌سازی تیم ملی ایران بود. اعتقاد داشتیم برنامه‌ای که آماده کرده بودیم، منافع تیم ملی و همین طور منافع باشگاه‌ها را تامین می‌کرد.

کی‌روش ادامه داد: متاسفانه بعضی از نمایندگان باشگاه‌ها با این برنامه مخالفت کردند که رهبریت این مخالفت از سوی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شکل گرفت و بعد از آن برخی از نمایندگان باشگاه‌ها نیز با این برنامه مخالفت کردند. اگر حمایت همه جانبه نباشد که وجود هم نداشت، قادر به اجرای این برنامه‌ها برای تیم ملی نبودیم و در نتیجه پس از صحبت‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که تمام این برنامه‌ها را لغو کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره حمایت امیر قلعه‌نویی از اظهارات برانکو ایوانکوویچ علیه خود گفت: ارتباط تنگاتنگی با طبیعت دارم و واقعا یکی از طرفداران محیط زیست هستم و از اینکه آقای قلعه‌نویی از آقای برانکو حمایت کرده است، شگفت‌زده نشدم. ایشان (قلعه‌نویی) همیشه مخالفت تمام برنامه‌های تیم ملی بوده و این مسئله چیز جدیدی نیست. مطمئنا وقتی که بازیکنان سرباز می‌توانند برای باشگاه‌شان بازی کنند ولی قادر به بازی برای تیم ملی نیستند. هیچ وقت گلایه نمی‌کنند زیرا این شرایط برای ایشان کاملا خوب است.

کی‌روش ادامه داد: مسئله‌ای که اینجا باعث شگفت‌‌زدگی می‌شود، این است که یک مربی خارجی که باید با تمام انرژی باید از برنامه‌های تیم ملی حمایت کند، الان مخالفتش را با این برنامه‌ها نشان داده است. البته ما به تمام نظرات و انتقادات احترام می‌گذاریم ولی بار دیگر تکرار می‌کنم اعتقاد راسخ دارم که این برنامه، بهترین برنامه برای تیم ملی و حفظ منافع باشگاه‌ها بود. کاری که تیم ملی امید انجام داد را تکرار نمی‌کنیم. نمی‌خواستیم لیگ را به مدت 45 روز تعطیل کنیم ولی وقتی تیم امید لیگ را برای 45 روز به تعطیلی درآورد، آقایان برانکو و قلعه‌نویی هیچ‌گاه گلایه نکردند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: بار دیگر باید تکرار کنم که به همه نظرات احترام می‌گذارم. البته من نظری داشتم و کارشناسان و نخبگان فوتبال ایران نظر دیگری داشتند و با نظر بنده مخالف بودند من هم این موضوع را قبول کردم و برنامه جدیدی تدوین کردیم و به فدراسیون فوتبال فوتبال دادم. طبق برنامه جدید ما تنها 4 روز قبل از بازی‌های رسمی طبق قوانین فیفا و قبل از بازی با قطر جمع می‌شویم و ان‌شاءالله خداوند بزرگ به ما کمک می‌کند که موفق باشیم. اگر هم موفق نشدیم می‌توانید از آقایان برانکو و قلعه‌نویی دلایلش را جویا شوید.

وی گفت: می‌خواهم به مطلبی اشاره کنم که بسیار مهم و حائز اهمیت است. صحبت‌های اخیر آقای برانکو که گفته بود بنده اجازه نمی‌دهم بازیکنان در تست پزشکی شرکت کنند کاملا کذب، دروغ و نادرست است و ایشان باید مسئولیت این صحبت‌ها را بر عهده بگیرد. به عقاید آقای برانکو احترام می‌گذارم اما باید اشاره کنیم که او زمانی که سرمربی تیم ملی بود برنامه‌ها و اردوهای تمرینی متعددی را برگزار می‌کرد ولی حالا که مربی باشگاه هستند نظرشان متفاوت شده است اما نمی‌توانند به هواداران خوب پرسپولیس دروغ بگویند و خدای نکرده هواداران را علیه بنده تحریک کنند.

کی‌روش تاکید کرد: مطلبی را می‌خواهم به هواداران خوب پرسپولیس بگویم که بنده هیچ وقت مانع شرکت بازیکنان هیچ بازیکنی نه تنها باشگاه پرسپولیس، از جمله باشگاه‌های دیگر و همین طور پرسپولیس در تست پزشکی نشدم. بهتر است بگویم که اصلا اطلاع نداشتم که قرار است چنین تست‌هایی از بازیکنان گرفته شود. اگر آقای برانکو می‌خواهند دلایل و توجیهاتی درباره عدم موفقیت‌شان در چند سال اخیر در باشگاه پرسپولیس پیدا کنند باید دنبال مسائل دیگری باشند. به خاطر توجیه عدم موفقیت‌شان روی من حساب نکنند چرا که فرد اشتباهی انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 337689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha