همشهری آنلاین: تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۱ برنز و کسب مقام سومی به کار خود در تورنمنت بین‌المللی پیت لاسینسکی لهستان پایان داد. در روز آخر زیدوند به مدال طلا و باباجان‌زاده به مدال برنز رسیدند.

Wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پيكارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان روزهای 29 و 30 خرداد ماه در شهر اسپالا برگزار شد و در پايان اين رقابت‌ها تيم ايران توسط مهدي زيدوند، رامين طاهري و مهدي علياري در اوزان 66، 80 و 98 كيلوگرم صاحب مدال طلا و توسط بشير باباجان‌زاده در وزن 130 كيلوگرم صاحب مدال برنز شد.

همچنین تیم ایران با 47 امتیاز پس از تیم‌های بلاروس (69 امتیاز) و لهستان (62 امتیاز) به عنوان سوم تیمی رسید.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم این مسابقات پس از برگزاری مسابقات مقدماتی، به شرح زیر است:

در وزن 66 كيلوگرم مهدي زيدوند پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل كي ووك چويي از كره جنوبي با نتیجه 8 بر 0 به برتری رسید و در دور بعد مقابل ماتئوس برناتک از لهستان با نتیجه 5 بر 2 پيروز شد. زیدوند در مرحله نیمه نهایی میگوئل مارتینز از کوبا را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل ریو هان از کره جنوبی با نتيجه 4 بر 3 به پيروزي رسيد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 75 كيلوگرم پيام بويري پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل اوكرام زيد از مغرب با نتیجه 14 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل مارک مادسن دانمارکی در دور بعد، بویری از دور رقابت‌ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن 85 كيلوگرم حسين نوري در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 بشير سيدازارا از الجزاير را شکست داد و در دور دوم مقابل جاويد حمزاتوف از بلاروس با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، نوری از دور رقابت‌ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن 130 كيلوگرم امير قاسمي منجزي در دور اول مانتاس كنيستاوتاس از لتوني را 6 بر 1 شکست داد. در همين وزن بشير باباجان‌زاده در دور نخست با نتیجه 4 بر 0 از سد با لوكاس باناك از لهستان گذشت. دو نماینده سنگین وزن کشورمان در دور دوم به مصاف یکدیگر رفتند که در یک کشتی بسیار نزدیک باباجان‌زاده با نتیجه 4 بر 3 از سد قاسمی منجزی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. باباجان‌زاده در این مرحله مقابل آرمین موزائس ماجوروس از مجارستان با نتیجه 2 بر 0 شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد و در اين ديدار مقابل ماكسيم پاسكوف از بلاروس با نتيجه 8 بر 0 پيروز شده و به مدال برنز رسيد . امیر قاسمی منجزی نیز با شکست باباجان‌زاده در مرحله نيمه نهايي از دور رقابت‌ها کنار رفت و هشتم شد.

در روز نخست اين رقابت‌ها نيز مهرداد مرداني در وزن 59 كيلوگرم هفتم شد و رامين طاهري و مهدي علياري در اوزان 80 و 98 كيلوگرم به مدال طلا رسيدند.

 

کد خبر 337667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha