همشهری آنلاین: در پی حادثه تروریستی اورلاندو، «دونالد ترامپ» و سایر هم حزبی های جمهوریخواهش، شروع به تلاش برای اعمال محدودیت های قانونی برای جلوگیری از دسترسی شهروندان آمریکایی به اسلحه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی رخ دادن حادثه تروریستی اورلاندو در آمریکا که به عنوان فجیع ترین حمله تروریستی در تاریخ معاصر این کشور لقب گرفته، رسانه‌های آمریکایی از تلاش چندین تن از سناتورهای جمهوریخواه و دونالد ترامپ برای وضع قوانینی در جهت اعمال محدودیت در استفاده از اسلحه میان شهروندان آمریکا خبر دادند.

با افزایش فشار بر روی جمهوریخواهان و لابی اسلحه آمریکا یعنی «انجمن اسلحه آمریکا»، «دونالد ترامپ» روز گذشته اعلام کرد که با رئیس این لابی در مورد ایجاد محدودیت هایی برای فروش اسلحه به آن دسته از کسانی که در لیست مظنونین به فعالیتهای تروریستی آمریکا قرار دارند، صحبت خواهد کرد.

گفته می شود فشارهای وارد شده از سوی سناتورهای دمکرات بر جمهوریخواهان از روز یکشنبه و با رخ دادن حادثه تروریستی اورلاندو افزایش یافته است.

علت افزایش این فشارها مخالفت جمهوریخواهان با طرح پیشنهادی «باراک اوباما» و هم حزبی های او در کنگره در جهت تصویب قوانین مربوط به اعمال محدودیت در فروش و نگهداری اسلحه توسط شهروندان آمریکایی باز می گردد. طرحی که «اوباما»، به نتیجه نرسیدن آن را بزرگترین ناکامی در طول دوران ریاست جمهوری خود دانسته است.

قرار بود شب گذشته سناتورهای دمکرات در مورد همین مساله در صحن کنگره سخنرانی کنند.

این در حالیست که سناتور «هری رید» از اعضای دمکرات کنگره، نمایندگان جمهوریخواه را متهم به منحرف کردن بحث و سعی در مخفی کردن خود پشت پرده سیاست و در نتیجه عقیم ماندن تلاش‌های دمکرات‌ها کرد.

کد خبر 337285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha