سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: با توافق انجام شده بین بانک‌ها، نرخ سود سپرده تا ابتدای تیرماه امسال به ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. ظاهرا قرار نیست با وجود تشکیل جلسه ویژه امروز شورای پول و اعتبار، مصوبه‌ای در این رابطه صادر شود.

ایسنا نوشت:ورود اخیر برخی بانکها به کاهش نرخ سود تا ۱۶ درصد مقدمه‌ای برای اجرای توافق انجام شده بین بانکها برای کاهش نرخ سود سالانه سپرده تا ۱۵ درصد بود. این در حالی است که اطلاعات دریافتی از مقامات بانکی حاکی از آن است که این توافق از ابتدای تیرماه در شبکه بانکی اجرایی خواهد شد.

اما برخلاف دوره‌ های قبل، قرار نیست همزمان با کاهش سود سپرده سود تسهیلات نیز کاهش پیدا کند. بلکه بعد از سامان یافتن سودهی سپرده جدید در نظام بانکی و کاهش هزینه بانکها در پرداخت سود سپرده، در مورد تسیهلات نیز تصمیم گیری خواهد شد.

در حالی قرار است امروز شورای پول و اعتبار تشکیل جلسه دهد که با وجود اینکه ممکن است تغییرات سود بانکی و توافق بانکها مورد بررسی قرار گیرد، اما ظاهرا مصوبه‌ای در این باره صادر نخواهد شد تا با توجه به سقف تعیین شده در مصوبات قبلی، بانک‌ها با توافق یکدیگر و البته با تایید بانک مرکزی نسبت به کاهش مجدد سود بانکی اقدام کرده باشند.

کاهش سه درصدی سود در حالی تا چند روز آینده کلید خواهد خورد که در اواخر بهمن ماه سال گذشته نرخ سود سپرده از ۲۰ به ۱۸ و تسهیلات از ۲۴ به ۲۲ کاهش یافته بود.

کد خبر 337079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha