سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به این‌که سازمان، بهسازی و مرمت موزه را در دستور کار دارد، مجسمه‌های موزه نیز مرمت می‌شوند.

تجسمی

به گزارش ایسنا، عیسی علیزاده با اشاره به این‌که موزه شامل گنجینه‌ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی استاد علی‌اکبر صنعتی است، ادامه داد: با توجه به ارزشمندی این آثار، مرمت نزدیک به 200 مجسمه به یک تیم هنری سپرده شد تا در کنار بازسازی بنا، آثار نیز احیا شوند.

او با تأکید بر این‌که نظارت بر این تیم هنری برعهده‌ی حمید شانس (مجسمه‌ساز) است، اظهار کرد: تیم اجرایی که احیای مجسمه‌های موزه را برعهده دارد، افرادی خبره در این حوزه هستند که در کنار هم و طی یک بازه‌ی زمانی دو ماهه آثار را مرمت و زنده‌سازی می‌کنند. نزدیک به 200 مجسمه در موزه علی‌اکبر صنعتی قرار دارد که بیشتر آن‌ها از جنس گچ و و برخی هم ترکیب مواد هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به این‌که درپی اعلام آمادگی مسؤولان جمعیت هلال احمر، بازسازی و احیای موزه علی‌اکبر صنعتی آغاز شد، گفت: در کنار احیای بنا نمی‌توانستیم نسبت به مرمت آثار بی‌توجه باشیم. با توجه به این‌که بخشی از فعالیت‌های سازمان در حوزه مجسمه بوده و با هنرمندان خبره و بنام در ارتباط هستیم، موضوع مرمت مجسمه‌های موزه را برعهده گرفتیم.

علیزاده با تاکید بر این‌که آثار این موزه، ظرافت و ریزه‌کاری خاصی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، افزود: همین نکته باعث شده تا نسبت به انجام هرچه بهتر کار، حساسیت بیشتری داشته باشیم و مرمت درست و دقیق را فدای تحویل زودهنگام و اتمام کار مرمت آثار نکنیم. در حال حاضر تیم اجرایی 70 درصد آثار را مرمت و باززنده‌سازی کرده، اما با توجه به این‌که می‌خواهیم از ارزش هنری آثار چیزی کم نشود، بازه زمانی مشخصی را برای اتمام کار در نظر نگرفته‌ایم تا بتوانیم مجسمه‌ها را به نحوی که در شأن آثار است به سرانجام برسانیم.

علی‌اکبر صنعتی - نقاش و مجسمه‌ساز - یکی از هنرمندان عصر جدید ایران است. او شاگرد ابوالحسن‌خان صدیقی بود. صنعتی تا پایان عمر، عضو پیوسته‌ی فرهنگستان هنر ایران باقی ماند. موزه‌ی صنعتی در کرمان، علاوه بر نمایش آثار با ارزش استاد صنعتی، آثار هنرمندان بزرگ دیگری از جهان را هم دارد. موزه‌ی صنعتی در تهران نیز در میدان امام خمینی (ره) قرار دارد و در آن، مجسمه‌های بسیار مهمی از او به‌نمایش گذاشته شده است. او در سال 1385 درگذشت.

کد خبر 337062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha