جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

بزرگ‌ترین ضربه به رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه با عملیات شهادت‌طلبانه ۲جوان فلسطینی در قلب تل‌آویو باعث بحرانی جدید برای این رژیم و تبدیل شدن اراضی فلسطینی به یک دژ نظامی شده است.

فلسطین

مقام‌هاي رژيم صهيونيستي كه گمان مي‌كردند توانسته‌اند انتفاضه سوم فلسطيني‌ها را مهار كنند اكنون با اين عمليات دستپاچه شده‌اند. به همين‌خاطر كابينه رژيم صهيونيستي در پي حملات چهارشنبه شب در تل آويو كه 4كشته و چندين زخمي برجاي گذاشت اقدامات شديدي عليه فلسطيني‌ها در پيش گرفته‌ است.

به گزارش گاردين، روز گذشته مقام‌هاي اسرائيل مجوز ورود تمامي فلسطيني‌ها را به سرزمين‌هاي اشغالي 1948 را تا حداقل نيمه شب يكشنبه لغو كرد. سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرده هيچ فلسطيني‌اي حق خروج از كرانه‌باختري يا نوار غزه براي ورود به مناطق 1948 را نخواهد داشت. آويگدور ليبرمن، وزير جنگ رژيم صهيونيستي دستور محاصره كامل كرانه باختري و نوارغزه را داده است. همچنين تمامي مسيرهاي شهرك يطا در جنوب الخليل كه عاملان عمليات از ساكنان آنجا بودند بسته شده است. روز گذشته نظاميان اسرائيلي موج بازداشت‌ها و يورش‌هاي گسترده‌اي را در تمامي شهرها و روستاها و اردوگاه‌هاي كرانه باختري به راه انداختند كه درگيري‌ِهاي مختلفي را به‌دنبال داشت.

چهارشنبه شب 2جوان فلسطيني به نام‌هاي خالد مخامره و پسر عمويش محمد در منطقه شلوغ و پر رفت‌وآمد تل‌آويو دست به عملياتي شهادت‌طلبانه در تلافي كشتار گسترده فلسطيني‌ها از سوي نظاميان رژيم صهيونيستي با استفاده از سلاح گرم زدند كه كشته شدن 4صهيونيست و زخمي شدن 5 تا 20نفر ديگر را به‌دنبال داشت.

مقام‌هاي رژيم صهيونيستي مي‌گويند يكي از اين دو پسرعمو بازداشت شده و ديگري پس از مجروح شدن در بيمارستان به سر مي‌برد.رژيم صهيونيستي همچنين برخي تسهيلاتي كه مدعي بود براي‌ماه رمضان براي فلسطيني‌ها درنظر گرفته است مانند مجوز شركت در نمازجمعه مسجدالاقصي را لغو كرده است.

همچنين 83هزار مجوز براي ديدار فلسطيني‌ها با بستگان‌شان در مناطق اشغالي1948 باطل شده است. ليبرمن كه به تازگي به‌عنوان وزير جنگ از سوي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي انتخاب شد همواره تهديدهاي مرگباري عليه فلسطيني‌ها داشته است و اكنون هم تهديد به واكنشي سخت كرده است. هنوز هيچ‌گروهي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته اما گروه‌هاي مقاومت ازجمله حزب‌الله لبنان، حماس، جبهه خلق براي آزادي فلسطين، جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين، جنبش مقاومت مردمي و جنبش مجاهدان فلسطين از اين عمليات استقبال كرده‌اند.

رون هولداي، شهردار تل آويو هم در گفت‌وگو با راديو ارتش اسرائيل، اشغالگري را عامل حمله‌هاي تلافي‌جويانه فلسطيني‌ها دانست. او گفت: اسرائيل تنها جايي در دنياست كه گروهي از مردم تحت اشغال بدون هيچ حقوق مدني زندگي مي‌كنند. شما نمي‌توانيد اين مردم را تحت اشغال نگه‌داريد و اميدوار باشيد همه‌‌چيز روبه‌راه و خوب باشد.

کد خبر 336576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha