سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

اکران ویژه‌ماه رمضان در شرایطی چهارشنبه ۱۹ خرداد آغاز به‌کار می‌کند که شورای صنفی نمایش ساعت فعالیت سینماها را در طرح افطار تا سحر اعلام کرد و یک ممیزی ویژه دامنگیر فیلم مصطفی کیایی شد.

«فروشنده» فرهادی بدون مشکل برای اکران عمومی مجوز گرفت.

به گزارش همشهري، براساس تصميم شوراي صنفي نمايش سينماهاي تهران مي‌توانند فيلم‌هاي روي پرده را بعد از ساعت ۲۴ هم به نمايش بگذارند. به اين ترتيب، اگر آخرين نوبت نمايش عادي سينماها 22يا 23 باشد، سينماها فقط مي‌توانند يك نوبت نمايش ديگر براي ساعت يك تا 3 بامداد تعريف كنند. از آنجا كه اذان صبح به افق تهران حوالي ساعت4 است، سينمادوستان براي بازگشتن به خانه و خوردن سحري حدود يك ساعت وقت خواهند داشت.

خبر ديگر از اكران‌ماه رمضان، مميزي صداي يكي از خوانندگان زيرزميني روي عنوان‌بندي پاياني «باركد» است. از روز گذشته همزمان با قطعي‌شدن اكران فيلم كيايي در‌ماه رمضان، زمزمه‌هايي درباره لزوم حذف ترانه ياس از فيلم به گوش مي‌رسيد و برخي بازيگران باركد هم در فضاي مجازي به آن دامن مي‌زنند. روز گذشته حجت‌الله ايوبي در حاشيه امضاي تفاهمنامه سازمان سينمايي با وزارت دادگستري، ماجراي مميزي‌هاي باركد را تأييد كرد.

رئيس سازمان سينمايي با اشاره به اينكه خبر توقف نمايش عمومي باركد در سالن‌هاي سينما به‌دليل پخش صداي ياسر بختياري ملقب به ياس درست نيست، به خبرنگار تسنيم گفت: «طبق آخرين خبري كه از معاونت ارزشيابي و نظارت گرفتم، پيش از اين اصلاحاتي به فيلم وارد شده بود كه موسيقي فيلم هم جزو همين اصلاحات بود. طبق آخرين تصميمي كه گرفته شده، صداي اين خواننده بايد حذف شود و پخش نمي‌شود.»

ايوبي همچنين به حاشيه‌هاي مربوط به اصلاحات «فروشنده» اصغر فرهادي هم واكنش نشان داد و افزود: «شوراي پروانه نمايش با صدور مجوز اكران فروشنده موافقت كرده و به اين فيلم هيچ اصلاحيه‌اي نخورده است.» پيش از اين، حسين نوش‌آبادي سخنگوي وزارت ارشاد از لزوم بازبيني فيلم برگزيده جشنواره كن براي دريافت مجوز نمايش خبر داده بود كه همين ماجرا، دلخوري فرهادي را در پي داشت.

  • نمايشگاه عكس‌هاي ايستاده در غبار

همزمان با اكران عمومي بهترين فيلم سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر، نمايشگاه عكس‌هاي برگزيده «ايستاده در غبار» در خانه هنرمندان ايران برپا مي‌شود. در اين نمايشگاه عكس‌هاي سحاب زري‌باف ساعت 16روز جمعه 21خرداد در تالار پاييز خانه هنرمندان روي ديوار مي‌رود و تا 2تيرماه به‌مدت 13روز از ساعت 14تا 20ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود. زري‌باف علاوه بر ايستاده در غبار، عكاسي فيلم‌هايي چون «پل خواب»، «اشباح»، «زمهرير»، «ندارها»، «بيداري» و «دل شكسته» را در كارنامه دارد.

کد خبر 336305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha