سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدرسه‌ای در بریستول، یکی از ساختمان‌هایش را به نام «بنکسی» گرافیتی‌کار ناشناس، اما مشهور کرد و او نیز به پاس‌داشت این اقدام، یک نقاشی را همراه یاداشتی روی دیوار مدرسه کشید.

نقاشی

به گزارش ایسنا، یک مدرسه ابتدایی یکی از ساختمان‌هایش را به  نام «بنکسی» هنرمند خیابانی معروف و حاشیه‌ساز نامگذاری کرد.

«بنکسی» هم که هنوز کسی از هویت اصلیش خبر ندارد، با کشیدن یک نقاشی و گذاشتن یک یادداشت، از آن‌ها قدردانی کرد. او در یادداشتی که کنار اثر  جدیدش باقی گذاشته  نوشته است:‌ یادتان باشد دریافت بخشش همیشه از اجازه گرفتن آسان‌تر است.

او روی دیوار ۱۴ فوتی مدرسه‌ی «بریج‌فارم» در بریستول انگلیس، شهر محل سکونتش، تصویر دختری را کشیده که تایری آتش‌گرفته را می‌غلتاند. تصویر این لاستیک غلتان به‌شدت واقعی به‌نظر می‌رسد و این می‌تواند یک هشدار باشد. دانش‌آموزان این مدرسه پیش از عید پاک به «بنکسی» نامه نوشته و گفته بودند که برای نامگذاری یکی از ساختمان‌های مدرسه‌شان به نام او رأی داده‌اند.

اولیای این مدرسه‌ی ابتدایی، یادداشت بنکسی را قاب گرفته‌اند. با وجود این‌که بیشتر آثار خیابانی «بنکسی» از روی دیوارهای شهر جدا شده و در حراجی‌ها به قیمت گزاف به فروش می‌رسد، مدیر این مدرسه اعلام کرده، به هیچ عنوان قصد فروش این یادگاری را ندارد.

او گفته است که این نقاشی برای دانش‌آموزان «الهام‌بخش و تشویق‌کننده» است.

«بنکسی» در یاداشت خود نوشته است: «بریج‌فارم» عزیز ممنون بابت نامه و نامگذاری یک ساختمان به نام من. لطفا این تصویر را از من قبول کنید. اگر آن را دوست ندارید، راحت باشید و چیزهایی را به آن اضافه کنید. مطمئنم معلم‌ها اشکالی نمی‌گیرند. یادتان باشد دریافت بخشش همیشه از اجازه گرفتن آسان‌تر است. با عشق بنکسی.

کد خبر 336291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha