همشهری آنلاین: رئیس مجلس دهم در رابطه با اقدام اخیر بی بی سی و انتشار اسناد‌ جعلی گفت: این بازی کودکانه و دستکاری در کار انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملاء شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در نشست علنی سه‌شنبه- 18خرداد- ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان  به دیدار صمیمانه نمایندگان پارلمان دهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:از الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی، نسبت به مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری می‌کنم. دیدار ایشان در ابتدای کار مجلس دهم در محیطی بسیار صمیمانه، انجام شد.

وی با بیان اینکه جایگاهی که حضرتشان برای مجلس قائل شدند در بالاترین سطح تصمیم‌گیری در نظام بود، اظهار کرد: نمایندگان باید تلاش کنند با تصمیمات به موقع و سنجیده و مواضع اصولی و محکم، مخصوصاً در مقابل استکبار و بحران آفرینیهای منطقه این جایگاه را که مظهر حکمت نظام است، تثبیت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: خشنودی رهبر معظم انقلاب از تخصص‌های گوناگون نمایندگان و روحیه تازه همکاران ایجاب می‌کند با فعال کردن هرچه سریع‌تر کمیسیونها به بررسی هرچه سریع‌تر شرایط کشور و تصویب قوانین لازم، به انتظار رهبری و ملت در حل مسائل اساسی کشور جامه عمل بپوشانیم.

نماینده مردم قم در مجلس دهم با تاکید براینکه مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس با حضور نایب رئیس و روسای شعب تا دو روز دیگر تکلیف تمام کمیسیونهای تخصصی مشخص می‌شود، افزود:کف تعداد اعضای هر کمیسیون باید 19 نفر و سقف آن 23 نفر باید باشد لذا نمایندگان با توجه به تخصصهایشان به کمیسیونهایی که هنوز ظرفیتشان مشخص نشده تمایل نشان داده تا کار ساده‌تر به اتمام برسد.

لاریجانی با بیان اینکه با تشکیل کمیسیونهای تخصصی، موضوع اقتصاد مقاومتی و سیاستهای ابلاغی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مجلس، مورد بررسی همه کمیسیونها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هر کمیسیون در حوزه کاری خود  باید به موضوع پرداخته و قوانین مربوطه را از معاونت قوانین مجلس اخذ کند و  با کاستیهای قانونی در هر بخش را شناسایی کند تا آنها  حل و فصل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه اخیر هیئت رئیسه مجلس درباره تشکیل هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اقدام شد، تصریح کرد: نائب رئیس مجلس که باید عضو این هیئت باشد، مشخص شد و این موضوع را دنبال می‌کند.

وی  با اشاره به اقدام شیطنت آمیز شبکه بی بی سی در ارائه سند جعلی از نامه‌نگاری کارتر با امام خمینی (ره) یادآور شد: اخیراً اقدام شیطنت آمیزی در رسانه‌های بیگانه انجام و  سندی جعلی از اسناد آمریکا  منتشر شد که این کار با هدف ایجاد تردید در اصالت مبارزه امام خمینی علیه آمریکا بود.

نماینده مردم قم در مجلس دهم با بیان اینکه  این بازی کودکانه و دستکاری در کار انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد، افزود: (گری سیک) عضو شورای امنیت ملی آمریکا در آن زمان در مقاله‌ای روشن و در چند بند غیر واقعی بودن این اقدام بی بی سی را به صورت دقیق توضیح داد اما کسانی که از قبل از انقلاب با مشی امام آشنا بودند و همچنین در دهه نخست پس از انقلاب با صراط ایشان آشنایی داشتند این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دانستند که نیازی به توضیح ندانستند.

رئیس مجلس  اظهار داشت: البته بعضی از صاحبنظران در داخل هم توضیحاتی در این موضوع ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدوی را افشا کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کسانی که این اقدام قلابی را  انجام دادند، قصد داشتند  شوکی به افکار عمومی وارد کنند که قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت‌ترین شرایط با آمریکا بوده است.

وی افزود: گرچه این مکر به فضاحتی رسانه‌ای و سیاسی برای‌ آنها بدل شد اما نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده انگاری دیپلماتیک کنند و اینجاست که قدر و منزلت توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می‌شود که دقیقا موضعی سنجیده و قاطع باید نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.

رئیس مجلس  به اتهام زنی آمریکا به ایران در موضوع حمایت از تروریسم اشاره  کرد و آن را  سبک‌سرانه و جاهلانه دانست و گفت: کیست که امروز نداند در منطقه، ایران است که مقابل تروریست‌ها ایستاده است. کیست که نداند تروریستهای جنایتکار نتیجه سه دهه رفتار کثیف دولت آمریکا در منطقه است.

لاریجانی افزود: مگر اخیراً یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا لب به آشکارسازی نگشود و گفت ما جریان‌های تروریستی افغانستان و داعش را به وجود آوردیم و به این موضوع اقرار کردند.

نماینده مردم قم در مجلس دهم تصریح کرد: کیست که نداند همکاران، دوستان و دست نشاندگان آمریکا در منطقه، همین کشورهایی که امروز جلودار حمایت از تروریست هستند، دستشان با آمریکا در یک کاسه است. آن وقت با کمال وقاحت ایران را متهم به حمایت از تروریست‌ها در منطقه می‌کنند.

لاریجانی تاکید کرد: این اظهارات نشان می‌دهد چقدر وضع آمریکا در خصوص بی آبرویی افزایش یافته که می خواهند شرایط را وارونه جلوه دهند، اما ملت ما با صلابت راه انقلاب خمینی (ره) را ادامه خواهد داد.

کد خبر 336234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha