همشهری آنلاین: شهردار تهران قول داد که تا پایان سال ۹۶، ۱۰۰ کیلومتر مترو دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند.

ghalibaf

به گزارش ايسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه ایستگاه خواجه‌عبدالله انصاری در خط 3 مترو، با بیان اینکه امروز به عنوان یک شهروند از کارمندان و پرسنل مترو تشکر می‌کنم، گفت: امروز به عنوان شهروندی که مترو به نزدیکی محل زندگی‌اش آمده، از پرسنل مترو تشکر می‌کنم چراکه سرانجام مترو به در خانه ما نیز رسید.

وی با اشاره به برخی خبرها مبنی بر غفلت شهرداری تهران از حمل و نقل عمومی افزود: طی یک دهه گذشته توجه به حمل و نقل عمومی و توسعه آن بر حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو همواره جزو دغدغه‌های شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه 38 درصد بودجه مترو به طور مستقیم و 60 درصد بودجه به صورت غیرمستقیم متوجه حمل و نقل عمومی است، گفت: حالا نمی‌دانیم برچه اساسی برخی رسانه‌ها می‌گویند که حمل و نقل عمومی در اولویت کار ما نیست.

قالیباف با بیان اینکه در ابتدای مدیریتش در سال 84 تنها 39 کیلومتر مترو طی 20 سال ساخته شده بود، گفت: حالا طی 10 سال 160 کیلومتر دیگر مترو ساخته‌ایم و 300 کیلومتر مترو نیز در دست ساخت داریم و این در حالی است که رکود و مشکل اقتصادی عمده کارگاه‌های عمرانی کشور را تعطیل کرده است.

وی با بیان اینکه در حالی که در تهران هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می شود که در برخی از شهرها با 15 سال تلاش برای ساخت مترو تنها 10 کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در خط 6 مترو هفته گذشته یک رکورد جدید به ثبت رسید، گفت: هفته گذشته 880 متر حفاری و 680 متر لاینینگ به ثبت رسیده است.

قالیباف با بیان اینکه کمکی از دولت به دست ما نمی‌رسد، افزود: با این حال همواره به قول‌هایمان عمل کرده و متعهد بودیم و همانطور که قول داده‌ایم در سال 96 ، 100 کیلومتر مترو دیگر به ناوگان اضافه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه مترو در توزیع عدالت و کم کردن فاصله شمال و جنوب موثر است، اظهار کرد: فقط در این راستا واگن کم داریم وگرنه می‌توانستیم با همین زیرساخت‌ها هر دو دقیقه یک قطار به ایستگاه وارد شود و سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد.

شهردار تهران بیان اینکه ما شرمنده مردم هستیم چراکه موقع ورود به قطار کرامت انسانی‌شان مخدوش می‌شود، گفت: چالش آلودگی هوا تنها با توسعه مترو حل می‌شود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزانه 8000 تن زباله از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم کاری کنیم که ایستگاه‌های میانی پسماند زباله نزدیک محل سکونت افراد نباشد.

کد خبر 336119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha