دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمانی که به حلقه‌های المپیک فکر می‌کنید، اولین‌تصویری که جلوی چشمتان می‌آید نماد بازی‌های المپیک ازست که از چند حلقه رنگین تشکیل شده‌است، اما این مفهوم در المپیک ریو تغییر کوچکی پیدا کرده‌است.

حلقه

براساس گزارش ديسكاوري، در المپيل ريودژانيرو 2016 حلقه المپيك شيوه‌اي براي پرداخت پول در ازاي حريد كالا و خدمات توسط ورزشكاران حاضر در رقابت‌ها خواهد‌بود.

45 ورزشكاري كه اين انگشترها را دريافت مي‌كنند، افرادي هستند كه شركت ويزا اسپانسر آنها شده‌است، شركتي تمامي حقوق مالي رقابت‌هاي المپيك را در اختيار دارد و در اين رقابت‌ها تنها از كارت‌هاي ويزا براي انجام داد و ستد‌هاي مالي استفاده خواهد‌شد.

اين حلقه الكترونيك بدون نام پس از مذاكرات ميان مقامات شركت ويزا و ورزشكاراني انجام گرفت كه معتقد بودند كيف‌هاي پول و ديگر انواع پوشيدني‌هايشان ممكن است حين تعويض مداوم لباس در گوشه‌اي جا بمانند. از اين رو به ابزاري نياز دارند كه آن را همراه داشته‌باشند بدون اينكه نگران جا ماندن آن باشند، و به راحتي از آن براي پرداخت استفاده كنند.

زماني كه فرد اين حلقه ضدآب را به دست كند،‌ مي‌تواند با تكان دادن دست در برابر پايانه پرداخت حساب‌هاي خود را پرداخت كند. اين حلقه به شارژ مجدد نيازي ندارد زيرا با هربار پرداخت مقداري انرژي بي‌سيم را از پايانه پرداخت به خود جذب مي‌كند. همچنين درصورتي كه حلقه گم شود، مي‌توان آن را با استفاده از يك گوشي هوشمند غيرفعال ساخت.

هيچ‌نوع اطلاعات خصوصي و هويتي روي اين حلقه حك نشده‌است و در عوض از شيوه‌ رمزنگاري ديجيتالي به نام tokenization براي جايگزيني اطلاعات حساس با كد‌هاي ديجيتالي استفاده مي‌شود از اين رو زماني كه حلقه گم شود، كسي نمي‌تواند از آن براي پرداخت استفاده كند.

کد خبر 336084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha