یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

سومین ‌ماه بهار از نیمه گذشته و در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان، صدای پای تابستان نزدیک‌تر از همیشه به گوش می‌رسد.

نگارخانه

در روزهاي گرم هفته سوم خرداد، بازار نگارخانه‌ها در گوشه و كنار پايتخت و ديگر شهرهاي ايران گرم و دست دوستداران هنرهاي تجسمي براي انتخاب نمايشگاه‌ها باز باز است.

  • تنديس‌هاي استادان موسيقي

به گزارش همشهري، خانه هنرمندان ايران اين روزها ميزبان نمايشگاه تنديس سيليكوني نوازندگان تار ايران به هنرمندي عليرضا خاقاني است؛ آثاري كه اين هنرمند برخي از آنها را در برج ميلاد هم به نمايش گذاشته است. در اين نمايشگاه تازه، 3 تنديس سيليكوني از استادان برجسته تار ايران، يعني غلامحسين بيگجه‌خاني، جليل شهناز و محمدرضا لطفي در حال نواختن تار روي صحنه در معرض ديد مخاطبان قرار گرفته است. نمايشگاه تنديس‌هاي استادان موسيقي تا پايان هفته سوم خرداد ادامه دارد. نگارخانه شهريور تا 28خرداد ميزبان 10تابلوي نقاشي پرويز تناولي به بهانه‌ 50سال فعاليت اين هنرمند در زمينه‌ پاپ-آرت است و در نگارخانه شيث 40اثر حجمي از آثار 4 هنرمند اهل آذربايجان شرقي به نمايش درآمده است.

«زمان بي‌زمان» نمايشگاه مجسمه‌هاي رامين جمشيدي است كه تا هفته سوم خرداد در نگارخانه ‌ماه برپاست. در اين نمايشگاه 10مجسمه‌ حركتي به نمايش درآمده است؛ مجسمه‌هايي كه هر يك به‌گونه‌اي مخاطب را با مقوله زمان بي‌زمان روبه‌رو مي‌كنند. نمايشگاه «كارنامه» شامل اسناد فرهنگ ديداري كودكان ايران و تأثير فرهنگ‌هاي غرب و شرق بر اين فرهنگ هم تا 25مرداد در موزه هنرهاي معاصر تهران برپاست.

  • هنر هنرمندان خارجي در ايران

«چيزهاي بيشتري وجود دارد» نمايشگاهي است از آثار 14هنرمند نقاش در نگارخانه ثالث كه بدون موضوع مشخص، به فرم، توجه ويژه نشان داده‌اند. اين نمايشگاه تا 19خرداد ادامه دارد. در ميان انبوه نگارخانه‌هايي كه ميزبان هنرمندان و آثار ايراني هستند، نگارخانه محسن، فضاي خود را در اختيار يك هنرمند فرانسوي- يوناني و نمايشگاه «چگونه مي‌توان يك ايراني بود؟» او قرار داده است. اسمرالدا كوزماتوپولوس در اين نمايشگاه چگونگي تلقي فرهنگ و آداب جديد در دوره پسااينترنت را به نمايش گذاشته است.

اين هنرمند جوان در آثار خود با الهام مستقيم از كتاب «نامه‌هاي ايراني» شارل 2 مونتسكيو در 1729، رابطه ما با ديگري و تفاوت‌‌هايش را با زباني فكاهي در عصر يكسان‌سازي فرهنگي به چالش مي‌كشد. كوزماتوپولوس در مجموعه چگونه مي‌توان يك ايراني بود؟ از عكس، نئون، صدا و اشياي بازيافتي استفاده كرده است. نگارخانه محسن همچنين آثار آساكي كان از ژاپن و سوجين ليم از كره‌جنوبي را به نمايش گذاشته كه هر 2 جزو هنرمندان برگزيده دومين دوره جايزه اقامت كوشك در سال2016 بوده‌اند.

  • يك هنر ناگهاني

سينماتك موزه هنرهاي معاصر عصر امروز ميزبان رويدادي است كه «هنر ناگهاني» نام دارد و قرار است در آن ويدئوآرت‌هايي كه هنرمندان به شكلي ناگهاني خلق كرده‌اند، به نمايش درآيد. اين رويداد ساعت ۱۶:۳۰ امروز دوشنبه 17خرداد از لابي موزه هنرهاي معاصر آغاز مي‌شود و تا ساعت۱۹ مخاطبان شاهد رويدادهاي شنيداري به مديريت نادر مشايخي، خلق كاريكاتور كامبيز درمبخش، خلق نقاشي بهنام كامراني، خلق عكس سيف‌الله صمديان و هنرنمايي ديگر هنرمندان خواهند بود.

کد خبر 336033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha