همزمان با عید سعید فطر به منظور آزادی زندانیان نیازمند، جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس اعلام ستاد احسان و نیکوکاری کمیته امداد، کمک‌های مردم ایثارگر و نوع‌دوست ایران اسلامی جهت آزادی زندانیان نیازمند در سراسر کشور، همزمان با عید سعید فطر در پایگاه‌های کمیته امداد جمع آوری خواهد شد.

پایگاه‌های ویژه کمک به زندانیان نیازمند از سوی این نهاد در شهرهای مختلف کشور از ساعت 10 صبح استقرار یافته و کمک‌های نقدی را جمع آوری خواهد کرد.

همچنین در تهران نیز 2 پایگاه حسینیه ارشاد و تالار بزرگ شهر و  محل برگزاری جشن رمضان، آماده دریافت کمک‌های مردم تهران خواهد بود.

به منظور مشارکت هرچه بیشتر مردم در کمک به آزادی زندانیان نیازمند، علاوه بر پایگاه‌های کمیته امداد، شماره حساب 1120 بانک ملی ایران شعبه کمیته امداد قابل واریز در تمامی شعب، به این امر اختصاص یافته است.

شایان ذکر است، تاکنون 16 هزار نفر از زندانیان نیازمند از سوی کمیته امداد با بهره گیری از اعتبارات دولتی وکمک‌های مردمی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

۱۲هزار زندانی غیرعمد مالی

از سوی دیگر معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور، گفت:  ۱۲هزار زندانی غیرعمد مالی، در زندان‌های کشور بسر می‌برند.

محمدعلی ساری،   در جشن گلریزان استان یزد، 8هزار نفر از این زندانیان را دیه‌ای و بقیه را مربوط به چک، نفقه و مهریه خواند که چشم امیدشان به خیرین و نیکوکاران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها وی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، در ماه مبارک رمضان امسال، جشن گلریزان در  ۳۰استان و  ۱۷۰شهرستان برگزار می‌شود.

ساری، گفت: در جشن‌های گلریزان امسال، خیرین تاکنون  ۳۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد مالی اهدا کرده‌اند.

وی، با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در  ۹سال گذشته، خاطرنشان کرد: خیرین با اهدای یک هزار و  ۱۳۰میلیارد ریال، شرایط آزادی  ۱۶هزار زندانی آبرومند غیرعمد مالی را فراهم کردند.

ساری، همچنین یکی از برنامه‌های ستاد دیه کشور را پیشگیری ذکر کرد و گفت: قانون اجباری بیمه شخص ثالث، در این راستا، مراحل نهایی خود را در کمیسیون اقتصادی مجلس طی می‌کند.

معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور، گفت: با تصویب این قانون، در مبادی شهرها از ورود اتومبیل‌هایی که بیمه‌نامه ندارند، جلوگیری و همچنین با شرکت‌های بیمه متخلف نیز برخورد جدی می‌شود.

کد خبر 33598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز