همشهری آنلاین: یک کارشناس خودرو گفت: کیفیت لاستیک اتوبوس در کاهش و افزایش احتمال بروز حوادث نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مهدی نادری با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش ایمنی اتوبوس ها اظهار داشت: اکثر لوازم یدکی در ایران با برند اصلی به رانندگان فروخته می شود. در حالی که این اجناس در کشورهای اطراف ایران ساخته می شود و با برند اصل به داخل ایران صادر می شود.

نادری گفت:گرچه واردات قطعات تقلبی و غیراستاندارد نسبت به سالهای گذشته با کاهش قابل ملاحظه ای روبرو بوده است اما هنوز شاهد ارائه قطعاتی با کیفیت پایین در بازار لوازم یدکی فنی هستیم. چنین مشکلی در قطعات فنی اتوبوس ها از جمله موتور و گیربکس نیز مشهود است.


این فعال حوزه حمل و نقل مسافری کشور تصریح کرد: کیفیت لاستیک اتوبوس در کاهش و افزایش احتمال بروز حوادث نقش تعیین کننده ای دارد. و در حال حاضربازار ایران با انبوهی از لاستیک های متفرقه اشباع شده است، به طوری که در گذشته لاستیک های مورد استفاده در اتوبوس ها به طور کامل مشخص و قالبا ژاپنی بود اما امروز برندهایی از کشورهای هند، چین و مالزی با کیفیت های بسیار پایین در بازار توزیع می شود.

وی با بیان اینکه" آموزش رانندگان اتوبوس ها یکی از تاثیر گذارترین اقدامات در افزایش ایمنی سفر خواهد بود" تاکید کرد: اداره های حمل و نقل و پایانه های استان ها کلاس های آموزشی در سال برای رانندگان ترتیب می دهند اما باید به صورت یکپارچه و هرماه یکبار در جهت به روز نگه داشتن اطلاعات رانندگان برگذار شود.

کد خبر 335834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha