همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران بر تعویض مینی‌بوس‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری با خودروهایی پاک و بدون آلایندگی طبق برنامه ۵ ساله شهرداری تاکید کرد.

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین، تنوع حمل و نقل شهر تهران را بسیار متفاوت دانست و اظهار داشت: شهر به همه این تنوع در حمل و نقل نیاز دارد که در حال حاضر شامل مترو، اتوبوس، تاکسی، موتور و مینی‌بوس است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: در بخش مترو نیاز به گسترش بیشتر وجود دارد، موتورها باید برقی و تاکسی‌ها هیبریدی شوند و همچنین مینی‌بوس‌ها که بخشی از شبکه حمل و نقل شهری را تشکیل می‌دهند، نیاز به نوسازی دارند.

سرخو بار اصلی حمل و نقل درون شهری را بر دوش مترو و اتوبوس دانست و گفت: مترو و اتوبوس، خیابان‌های اصلی را پوشش می‌دهند و از طریق مینی‌بوس‌ها و وسائل دیگر شبکه حمل و نقل به مناطق فرعی وارد می‌شود و با توجه به عمق محلات شهر تهران، نیاز به مسائلی همچون مینی‌بوس همیشه وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نقش مدیریت دقیق در این امر بیان کرد: برنامه ریزی دقیق باید انجام گیرد تا مینی‌بوس‌ها مسیرهای طولانی را طی نکنند و ناوگانی که در حال خدمت رسانی است خود تولید کننده آلودگی‌های زیست محیطی نباشد.

وی در ادامه به برنامه 5 ساله دوم شهرداری اشاره کرد و گفت: این برنامه برای سال‌های 93 تا 97 است که بر اساس آن مینی‌بوس‌ها فرسوده باید با خودروهایی پاک و بدون آلایندگی تعویض شوند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: در برنامه 5 ساله شهرداری، اهداف کمی و کیفی با دقت مورد توجه قرار گرفته‌اند که از جمله آن رفع آلاینده‌ها از خودروهای عمومی و نیمه عمومی شهر تهران است چرا که بخش قابل توجه از آلودگی‌های تولید شده در شهر را موجب می‌شوند.

کد خبر 335833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha