همشهری‌آنلاین: حبیب‌الله قلیش‌لی، شاعر و ادیب و ریاست سابق شورای شهر گرگان صبح روز شنبه ۱۵ خرداد و پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین حبیب‌الله قلیش‌لی دانش‌آموخته فلسفه دانشگاه تهران بود و صبح  روز ۱۵ خرداد پس از تحمل یک دور بیماری سخت دار فانی را وداع گفت .
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت گلستان ما ؛ حبیب الله قلیش‌لی رئیس اسیق شورای شهر و یکی از چهره های شاخص استان گلستان  در سال 1322 در روستای معصوم آباد شهر گرگان به دنیا آمد و دیپلم را در سال 1344 از دبیرستان ابن سینا گرگان گرفت.

او پس از آن در رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه تهران قبول و  سرگرم تحصیل شد و دانشنامه لیسانس را سال 1348 از دانشکده الهیات دانشگاه تهران دریافت کرد.
وی از سال 1351 در اداره فرهنگ گرگان (آموزش و پرورش فعلی) به عنوان دبیر دبیرستان استخدام شد و پس از آن در مقام شهردار  گرگان، ساری، فرمانداری قائم شهر و خوانسار فعالیت کرده است.
همچنین وی سوابقی چون مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سیستان و بلوچستان، بوشهر و گلستان ، عضویت و ریاست شورای شهر گرگان و... را در پرونده کارهای اجرایی خود دارد و همواره حامی و بانی بسیاری از نهادها و انجمن‌های مردمی شعر و ادب و موسیقی و هنر بود.

او همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه اقتصاد پویا بود.

قلیشلی دستی هم در سرودن شعر داشت و  در انواع شعر کهن و نو و سپید شعر می‌سرود .

دفتری از اشعارش منتشر شده است. 

از آخرین سروده‌های او که در نشریات منتشر شد:

پیراهنی که سایه ندارد
ابریشمی که جامه درانید
ای خواب‌های منتظر و کال
از قاب بی تناسب شب
خیره بگذرید
این آخرین نگاه به تصویر آفتاب
مارا برای قاب‌شدن مات می‌کند
می‌خوانمت به نام
می‌نوشمت به جام
می‌بوسمت بکام
ای نانوشته پند
بر فال من مگرد
من لولی‌ی سپیده‌دم زندگانیم
با من گمانه‌های مدارا لولی وش، نشانه‌ی چرخنده می‌شود
ای ضربه‌های حوصله دست از سرم بدار
من کشته‌ی رها شده‌ی دشت ارژنم
با من صبور باش
وگر نه بهم زنم
این چرخ پرفریب شب آهنگ کهنه را

۲۴ اسفند ۱۳۹۴

پیکر آن مرحوم  ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه 16 خرداد ساعت از مقابل تالار فخرالدين اسعد گرگانی به سمت آرامگاه ابدیش تشییع می‌شود و مراسم ترحیم نیز  ساعت  ۹ و ۳۰ تا ۱۱ صبح  و ۱۷ تا ۱۹ عصر  دوشنبه ۱۷ خرداد در مسجد جامع گرگان(اقایان) و فاطمیه عطایی‌ها(خانم‌ها) برگزار خواهد شد.

همشهری‌آنلاین درگذشت این شاعر، ادیب و مدیر فرهنگی را به اهل فرهنگ و هنر و به خصوص جامعه فرهنگی استان گلستان تسلیت می‌گوید.

کد خبر 335799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha