نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم شامگاه روز گذشته با حضور چهره‌های فرهنگی و سیاسی، خانواده شهیدان مدافع حرم و جمعی از علاقه‌مندان در مرکز همایش‌های صدا و سیما به پایان رسید و برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند.

سینما جشنواره

به گزارش همشهري، مراسم اختتاميه با اجراي محمدحسين خسروي ساعت21 آغاز شد و زنده و مستقيم از شبكه تلويزيوني افق روي آنتن رفت. سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از سخنرانان برنامه بود و در بخشي از آن ابراهيم حاتمي‌كيا به نمايندگي از اعضاي هيأت داوران شامل مسعود ده‌نمكي، عليرضا رضاداد، محمد خزاعي و مصطفي رزاق‌كريمي روي صحنه آمد.

خالق «ديده‌بان» و «آژانس شيشه‌اي» پس از سخنراني براي حاضران در سالن، بيانيه هيأت داوران را خواند. در بخشي از اين بيانيه چنين آمده است: «جشنواره فيلم مدافعان حرم روايت ماندگاري اين زينبيان زمانه است كه با خطرات و مخاطرات بسيار، جاودانه‌ترين لحظات رشادت و عشق و ايمان و عروج و اخلاق را براي امروز و فرداي تاريخ ثبت كردند.» سپس نوبت به مهم‌ترين بخش مراسم يا همان اهداي جوايز و معرفي برگزيدگان رسيد.

هيأت داوران برگزيدگان 2بخش نماهنگ‌ و مستند را معرفي كردند كه در بخش نماهنگ، ديپلم افتخار بهترين اثر به «موج دريا» به كارگرداني جواد مزدآبادي اهدا شد. تنديس بهترين نماهنگ به «لبيك» به كارگرداني مشترك محمد و حسين بوشهري رسيد و هيأت داوران لوح‌تقدير جشنواره را به حامد زماني اهدا كرد. مراسم با اجراي زنده عليرضا افتخاري و محمد ياوري ادامه يافت و با حضور مسئولان، از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم تقدير شد.

هيأت داوران در بخش آثار مستند 5 اثر را معرفي كرد كه در اين بخش ديپلم افتخار به روح‌الله رفيعي كارگردان «خالد و مجتبي» و ناصر نادري براي «رد پاي فرشته» رسيد. جايزه ويژه داوران به محمدهادي نعمت‌اللهي كارگردان «فرمانده» اهدا شد و تنديس بهترين كارگرداني به وحيد فراهاني براي «بي‌جي» رسيد. «پل» به تهيه‌كنندگي مرتضي شعباني و كارگرداني اميرحسين نوروزي تنديس بهترين فيلم را برد و تنديس و جايزه ويژه دبير جشنواره هم به مجموعه آثار محسن اردستاني رستمي تعلق گرفت.

کد خبر 335486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha