مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

بزرگ‌ترین گالری هنری جهان که به وسعت یک شهر ۶۳۶کیلومتری به اجرا درآمد، فردا آخرین روزش را سپری خواهد کرد.

نگارخانه ای به وسعت شهر

«نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» با بيش از 800اثر ايراني و خارجي و بر بيش از 2هزار سازه تبليغاتي شهر از اول خرداد آغاز شد و فردا به خط پايان خواهد رسيد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به تجربه برگزاري دومين «نگارخانه‌اي به وسعت يك‌شهر» گفت كه حدود 30درصد آثار به نمايش درآمده مربوط به آثار خارجي و 70درصد آثار مربوط به آثار داخلي است. عيسي عليزاده همچنين از نمايش آثاري به مناسبت سالروز آزاد‌سازي‌ خرمشهر و همچنين عيد نيمه شعبان در قالب اين طرح خبر داد و گفت: امسال با توجه به اجراي طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك‌شهر» سه برابر سال گذشته به عيد نيمه شعبان و آزادسازي خرمشهر پرداخته شد. يك عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز با بيان اينكه غالب مردم از اقدام شهرداري تهران در راه‌اندازي «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» راضي بوده‌اند، تأكيد كرد: اين برنامه بايد در شهر تهران هر ساله ادامه پيدا كند.

اسماعيل دوستي برپايي دومين دوره برگزاري «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» را اقدامي نو و شايسته از سوي شهرداري تهران عنوان كرد و گفت: نمايش آثار برتر هنرمندان جهان و آثار برجسته موزه‌ها يك فرصت براي شهروندان بود تا از تردد در مسيرهاي شهر تهران لذت بصري ببرند. عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: بسياري از آثار ارائه شده در «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» آثار برجسته هنر جهان است كه در موزه‌هاي مطرح قرار دارد و اگر مردم نتوانسته‌اند تا‌كنون آنها را ببيند، در خيابان‌هاي تهران اين فرصت براي آنها مهيا شده است. همچنين عبدالحسين مختاباد، رئيس كميته هنري شوراي شهر تهران نيز در اين‌باره گفت: اجراي اين طرح خيلي خوب بود و من صد در صد با آن موافق هستم. وي يادآور شد: در بزرگراه‌ها اين رويداد به شما يك آگاهي لحظه‌اي 5يا 10ثانيه‌اي مي‌دهد و همين كه بتواند يك لحظه در اين آشوب‌هاي خياباني، به شما آرامش رواني دهد، كار خود را انجام داده است.

کد خبر 335252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha