یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات دریافت وام بانکی برای پرداخت جریمه غیبت سربازی را تشریح کرد.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در پاسخ به پرسش همشهري درباره ميزان سود اين وام گفت: «سازمان وظيفه عمومي ناجا هيچ دخالتي در چگونگي ارائه وام بانكي ندارد و متقاضيان براساس توافقي كه با يكي از بانك‌ها انجام مي‌دهند، وام دريافت مي‌كنند.» سردار سيدحميد صدرالسادات با تأكيد بر اينكه دخالتي در شروط بانك‌ها براي ارائه تسهيلات وام مربوط به جريمه ريالي سربازي به متقاضيان نداريم، گفت: «ميزان سود اين وام و روش بازپرداخت آن بستگي به توافق بين متقاضي و بانك عامل دارد.» وي درباره شائبه ايجاد رانت از اين طريق براي بانك قوامين، توضيح داد: «فرد متقاضي استفاده از وام جريمه ريالي سربازي به سازمان وظيفه عمومي ناجا مراجعه مي‌كند و ما فقط براي آنها معرفي‌نامه صادر مي‌كنيم.

تاكنون نيز بانك‌هاي قوامين و انصار براي پرداخت تسهيلات، اعلام آمادگي كرده‌اند. برخي بانك‌ها نيز براي ارائه تسهيلات در اين‌ باره اظهار تمايل كرده‌اند و شايد بانك‌هاي ديگر نيز در اين زمينه ورود پيدا كنند.» سردار صدرالسادات با بيان اينكه افراد متقاضي استفاده از اين وام بايد به دفاتر پليس+10 مراجعه و ثبت‌نام كنند، افزود: «پس از بررسي و تأييد شرايط، فرد متقاضي به يكي از بانك‌ها معرفي مي‌شود. بانك عامل نيز پس از توافق با فرد متقاضي، مبلغ وام را به‌حساب تعيين شده واريز مي‌كند. سقف اين وام هم مطابق مبالغ قيد شده در جدول جريمه ريالي سربازي است. به گفته وي متقاضيان پرداخت جريمه ريالي سربازي از سه روش مي‌توانند مبلغ جريمه را بپردازند، نقدي، اقساطي (يك‌سوم نقدي و دوسوم اقساط) و استفاده از وام بانكي كه در هر سه روش براساس مصوبه مجلس بايد تا پايان امسال اين مبلغ پرداخت شود.

در حقيقت مزيت وام بانكي براي متقاضيان اين است كه مي‌توانند مبلغ جريمه را در زمان تعيين شده در قانون (تا پايان امسال) بپردازند و آن را در فرجه زماني بيشتري به بانك بازگردانند.»

کد خبر 335245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha