همشهری‌آنلاین: در میان ایرانیان کتابی است از یک ایرانگرد انگلیسی تبار که در نشست روز سه شنبه ۱۱ خرداد در شهر کتاب با حضور مترجم و منتقد نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی شهر کتاب  نشست نقد و بررسی کتاب «در میان ایرانیان» نوشته نایجل کولتارد سه‌شنبه ۱۱ خرداد در قالب یکی از نشست‌های هفتگی شهر کتاب در این مرکز برگزار می‌شود. در این نشست طهمورث ساجدی و محسن محمودی حضور خواهند داشت.

 کتاب «در میان ایرانیان» نوشته‌ نایجل کولتارد با ترجمه‌ محسن محمودی توسط نشر مهرگان خرد منتشر شده است. این کتاب را می‌توان در ادامه‌ سنتی از سفرنامه‌نویسی دانست که با نگاهی عاری از پیچیدگی، اما به طرزی مستدل به تحلیل جامعه و حکومت ایران می‌پردازد.

کتاب «در میان ایرانیان» صرفا سفرنامه نیست، بلکه نوعی حدیث نفس است که حاصل زندگی و آشنایی کمابیش چهل ساله با ایرانیان است. نایجل کولتارد سالیان بسیاری را در ایران گذرانده است. (در دهه‌ ۱۹۷۰ و در اواخر حکومت پهلوی دوم و در دوران انقلاب اسلامی و دوران ریاست جمهوری خاتمی و احمدی‌نژاد).

بر این کتاب ریچارد دالتون، سفیر انگلیس در ایران مقدمه‌ای نوشته است.

نقد و بررسی کتاب «در میان ایرانیان» در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برپا خواهد شد.

کد خبر 335196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha