همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور اکثریت منتخبان مردم در این مجلس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، قرار است در این مراسم که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، ابتدا هیأت رئیسه سنی شامل دو نفر از مسن ‌ترین و دو نفر از جوان‌ ترین اعضای خبرگان برای اداره جلسه افتتاحیه در جایگاه قرار می گیرند.

سپس پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز پنجمین دوره خبرگان رهبری قرائت می‌شود و آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، گزارشی از انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری ارایه خواهد کرد.

در ادامه مراسم امروز قرار است، طبق ماده 5 آیین ‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری مراسم تحلیف صورت گیرد و پس از سخنرانی رئیس سنی جلسه، ‌از حضور میهمانان در مراسم افتتاحیه تقدیر شده و به این ترتیب جلسه علنی مراسم افتتاحیه به پایان برسد.

به گزارش ایرنا پس از سخنان رییس سنی، جلسه غیرعلنی شده و نمایندگان مجلس خبرگان، رییس، اعضای هیات رییسه دائم و روسای کمیسیون های شش گانه را برای دو سال انتخاب خواهند کرد.

سخنرانی و نطق نمایندگان مجلس خبرگان دیگر دستور پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است که در روزهای 4 و 5 خردادماه ایراد خواهد شد و پس از اتمام جلسات، نمایندگان روز ششم خرداد ماه، پس از زیارت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با برگزاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 7 اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری 88 نفر است.

کد خبر 334772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha