انیمیشن سینمایی «پرندگان خشمگین» که براساس بازی بسیار محبوب «انگری بردز» ساخته شده، در نخستین هفته اکران در بیش از ۳۹۰۰ سینمای آمریکای شمالی ۳۹میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی آن از مرز ۱۵۰ میلیون دلار بگذرد.

فروش ۱۰۳میلیون دلاری «افراد ایکس» در نخستین هفته اکران

به گزارش همشهري، فيلم 97دقيقه‌اي انگري بردز به كارگرداني كلي كيتيس و فرگال رايلي با بودجه 73ميليون دلار ساخته شده و ستاره‌هايي چون جيسن سودكيس، جاش گاد، دني مك‌برايد، ‌شان پن و پيتر دينكليج به جاي شخصيت‌هاي كارتوني آن حرف زده‌اند. با وجود استقبال تماشاگران، فيلم چندان به مذاق منتقدان خوش نيامده و در سايت متاكريتيك براساس 25نقد، تا امروز براي آن نمره 43از 100ثبت شده كه پايين‌تر از حد متوسط است.

فروش 39ميليون دلاري پرندگان خشمگين در 3روز پايان هفته در آمريكا و كانادا به 2هفته صدرنشيني «كاپيتان آمريكا: جنگ داخلي» پايان داد. اين فيلم ابرقهرماني در هفته سوم اكران بيش از نيمي از تماشاگران خود را در حدود 4300سينما از دست داد و 33ميليون دلار فروخت. هر چند مجموع فروش كاپيتان آمريكا در دنيا از مرز يك ميليارد دلار گذشته كه تقريبا 350ميليون دلار سهم اكران داخلي است. اين فيلم تا امروز در جدول پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ آمريكاي شمالي در رده 35و در دنيا در رده 19قرار گرفته است.

كمدي «آدم‌هاي خوب» به كارگرداني شين بلك و بازي راسل كرو و رايان گاسلينگ در نقش‌هاي اصلي، هفته گذشته در بخش خارج از مسابقه جشنواره كن به نمايش درآمد و اين هفته در حدود 2900سينماي آمريكا و كانادا روي پرده رفت. مجموع فروش فيلم به زحمت از مرز 11ميليون دلار گذشت كه با توجه به نمره نه‌چندان خوب تماشاگران قابل پيش‌بيني بود. گرچه منتقدان سايت راتن توميتوز با 90درصد رأي مثبت حسابي از آن استقبال كرده‌اند. آدم‌هاي خوب داستان 2كارآگاه عجيب و غريب هستند كه درباره قتل زني جوان تحقيق مي‌كنند.

يكي از تازه‌ترين فيلم‌هاي بازار جهاني «افراد ايكس: آپوكاليپس» به كارگرداني برايان سينگر است كه اين هفته همزمان در بيش از 20هزار سينما در 75منطقه دنيا به نمايش درآمد و 103ميليون دلار فروخت. اين فيلم ابرقهرماني هشتمين قسمت از مجموعه علمي خيالي افراد ايكس است كه كارگرداني 4قسمت آن را سينگر بر عهده داشته است. او كه فيلم‌هايي چون «مظنونين هميشگي» و «سوپرمن بازمي‌گردد» را در كارنامه دارد، در آپوكاليپس داستان مقابله افراد ايكس را با نخستين موجود جهش‌يافته دنيا روايت مي‌كند. جيمز مك‌آووي، ميشائيل فاسبندر و جنيفر لارنس در اين فيلم بازي كرده‌اند.

کد خبر 334730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha