همشهری آنلاین: دولت عراق اعلام کرد: بر اثر تیراندازی ماه گذشته مأموران شرکت امنیتی بلک واتر به غیر نظامیان عراقی، تعداد بیشتری نسبت به آنچه پیشتر پیش‌بینی می‌شد، کشته شده‌اند.

به گزارش بی بی سی، در ابتدای امر گفته می‌شد که 11 شهروند عراقی توسط ماموران شرکت بلک واتر کشته شده‌اند، اما دولت عراق اخیرا اعلام کرده است که تعداد کشته‌شدگان آن حادثه 17 نفر بوده‌اند.

گروه تحقیق عراقی مسوول پرونده بلک واتر همچنین اعلام کرده است که ماموران شرکت امنیتی بلک واتر از سوی شهروندان عراقی مورد هدف تیراندازی قرار نگرقته بودند.

با وجود آنکه شرکت بلک واتر ادعا کرده است که ماموران آن در ابتدا آتش نگشوده‌اند، یکی از سخنگویان دولت عراق اعلام کرده است که ماموران بلک واتر عمدا به سمت شهروندان عراقی تیراندازی کرده‌اند.

علی الدباغ در این باره گفت: کمیته تحقیقی که اعضای آن از سوی نوری المالکی نخست وزیر عراق تعیین شده‌اند به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه شواهدی مبنی بر این که ماموران بلک واتر مستقیما یا غیر مستقیم توسط گلوله مورد هدف قرار گرفته بودند، در دست نیست.

الدباغ افزود: کاروان ماموران بلک واتر حتی توسط یک سنگ نیز مورد هدف قرار نگرفته بود.
در گزارش کمیته تحقیق دولت عراق بر این نکته تاکید شده است که ماموران خاطی شرکت بلک واتر باید مورد محاکمه قرار گیرند.

کمیته تحقیق دولت عراق همچنین به این نتیجه رسیده است که بر اثر تیراندازی ماموران بلک واتر در روز 16 سپتامبر 2007 به سوی شهروندان عراقی 23 نفر نیز مجروح شده‌اند.

کد خبر 33468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز