مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی شایعاتی مبنی بر تهدید وزیر بهداشت به استعفا منتشر شده است که هیچ مبنایی ندارد.

دکترقاضی زاده هاشمی

به گزارش همشهري ايرج حريـرچي گفت: با كمــال تــأسف در هفـته‌هـــاي اخير شايــــعات و جــوسـازي‌هاي نادرستي عليه وزارت بهداشت در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها ديده مي‌شود اما ما مسئولان وزارت بهداشت بدون توجه به اين حاشيه‌سازي‌‌ها عزم‌مان براي خدمت‌رساني به مردم جزم است.

وي افزود: هفته گذشته نيز چنين جوسازي‌هايي عليه رئيس سازمان غذا و دارو در برخي رسانه‌ها ديده شد اما همه مسئولان وزارت بهداشت بدون توجه به اين مطالب به خدمت‌رساني به مردم در حوزه سلامت ادامه مي‌دهند.

پايگاه خبري تحليلي «پارس» گزارش داده بود وزير بهداشت تهديد به خروج از كابينه كرده است و متن اين تهديد را به‌صورت مكتوب در اختيار رئيس‌جمهور نيز قرار داده است. بنابر ادعاي اين پايگاه بحث استعفاي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بيش از همه به تجميع بيمه‌ها و عدم‌تأمين اعتبار طرح سلامت بازمي‌گردد.

سخنگوي دولت در آخرين جلسه خود با خبرنگاران اعلام كرد تجميع بيمه‌ها به برنامه ششم موكول شده است. براساس قانون برنامه پنجم، دولت موظف بوده است تا بيمه‌ها را تجميع كند اما دولت احمدي‌نژاد و روحاني از اجراي اين قانون تخلف كرده‌اند. سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي در نخستين روزهاي سال95 در يك برنامه تلويزيوني از مجلس انتقاد كرد كه چرا وزيري را كه مسئول تجميع بيمه‌ها بوده استيضاح نكرده است! سخنان او در رسانه‌ها با تيتر «تقاضاي استيضاح وزير رفاه از سوي وزير بهداشت» انعكاس يافت اما مقامات وزارت بهداشت به سرعت اين موضوع را تكذيب كردند! هاشمي چند روز پس از آن مصاحبه جنجالي تلويزيوني در گفت‌وگوي ديگري با رسانه‌ها اعلام كرد درصورتي‌كه حسن روحاني دوباره رئيس‌جمهور شود در كابينه او نخواهد بود.

  • اشاره عجيب رئيس مجلس شوراي اسلامي

رئيس مجلس شوراي اسلامي كه هفته گذشته به مراسم توديع رئيس مستعفي صداو سيما رفته بود در سخناني كه ارتباط آن با جلسه معلوم نشد به موضوع سلامت در كشور هم اشاره كرد و گفت بحران سلامت را پشت‌سر گذاشته‌ايم. علي لاريجاني افزود: گرفتاري‌هاي عجيبي در حوزه سلامت داشتيم كه حل شده است. رئيس مجلس شوراي اسلامي با عنوان اين مطلب كه اگر در گوشه‌اي هم مشكلي وجود دارد نبايد بزرگنمايي شود، تأكيد كرد: اصل تئوري سلامت نبايد زير سؤال برود. سخنان لاريجاني درباره سلامت جدي گرفته نشد و شوخي‌هاي او با استعفاي سرافراز بازتاب اصلي اين مراسم بود اما انتشار خبر استعفاي وزير بهداشت رسانه‌ها را به بازخواني سخنان علي لاريجاني وادار كرد. انتشار خبر استعفاي وزير بهداشت همزمان با روزي بود كه تعرفه‌هاي پزشكي سال۹۵ بايد در جلسه هيأت دولت بررسي مي‌شد.

کد خبر 334484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha