جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

صبح روز جمعه مراسم رونمایی از کتاب «نگاهی به دروازه‌غار» به قلم احمد مسجدجامعی، در میان اهالی محله دروازه غار، در قهوه‌خانه حسین رمضان یخی برگزار شد.

در اين مراسم، مسجدجامعي با ابراز خوشحالي از حضور در اين محله و رونمايي كتاب در اين قهوه‌خانه، اظهار كرد: «هدفم اين بود كه مسائل تهران را از سايه به آفتاب و از حاشيه به متن بياورم.» اين عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه مي‌دانستم دلسوزي‌هاي مشتركي بين ما براي بهبود شرايط زندگي در شهر و افزايش كيفيت زندگي وجود دارد، گفت:

«با بحث، نشست و گفت‌وگوست كه مي‌توانيم راه‌هاي بهتري پيدا كنيم. تأكيدم بر اين است كه قبل از عمل بايد فكر كنيم؛ فكر مسئله مهمي است و در ظهور حضرت مهدي(عج) هم آمده است كه افكار و انديشه‌ها به اوج مي‌رسد.» به گفته وي، الگوي دروازه‌غار براي ري و نياوران و ساير محله‌ها نمي‌تواند تكرار شود؛ الگوي دروازه‌غار براي دروازه‌غار بوده و براي همين محله پهلوان خيز و عالم‌خيز است.

‌نويسنده كتاب «نگاهي به دروازه‌غار» با اشاره به سنت‌هايي كه در محله وجود داشت، تصريح كرد: «اين قهوه‌خانه مركز شاهنامه‌خواني، پرده‌خواني و روضه‌خواني بوده است. اينجا ميزي داشته كه ميز نقالي بوده است؛ ميزي كه من تا به حال جايي نديدم. چه اشكالي دارد كه اينجا يك كتابخانه هم داشته باشد؟» عضو شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهاد داد: «پيشنهادم اين است كه قهوه‌خانه‌ها داراي كتابخانه شوند.»

کد خبر 334476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha