جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: احمد مسجدجامعی، در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به اینکه امسال نخستین باری است که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود، طبیعتا کمبودها و مشکلاتی هم وجود دارد اما استقبال مردم همه معایب نمایشگاه را پوشاند.

به گزارش ایبنا احمدمسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با توجه به بارندگی روز گذشته، مطلع شدم به برخی از ناشران غرفه‌دار در نمایشگاه کتاب، خساراتی وارد شده است، لذا امروز(23 اردیبهشت 95) برای بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه و برآورد خسارات وارده، در نمایشگاه حاضر شدم تا در صورت امکان به ناشران کمک کنیم. البته همه ناشرانی که در نمایشگاه حضور دارند بیمه هستند و در صورت بروز مشکل، خسارت وارده به آنها جبران می‌شود.

وی در ادامه درباره بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به اینکه امسال نخستین باری است که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود، طبیعتا کمبودها و مشکلاتی هم وجود دارد اما استقبال مردم همه معایب نمایشگاه را پوشاند. با توجه به اینکه امسال نمایشگاه در جنوب شهر تهران برگزار شده است، فضایی برای حضور بیشتر مردم این بخش تهران و همچنین افرادی که از شهرستان می‌آیند فراهم شده است. چراکه اغلب مسافران شهرستانی برای اقامت و استراحت به راحتی می‌توانند از امکانات رفاهی حرم امام خمینی (ره) استفاده کنند.

مسجدجامعی از ابراز رضایت ناشران از میزان استقبال و خرید مردم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه با جابجایی نمایشگاه کتاب تهران از نمایشگاه بین‌المللی به مصلی تا حدودی با افت بازدیدکننده و افت فروش مواجه بودیم، پیش‌بینی می‌کردیم در نخستین سال انتقال نمایشگاه کتاب از مصلی به شهر آفتاب هم با این مساله روبه‌رو شویم اما با شروع نمایشگاه مخصوصا از روزهای دوم و سوم شاهد حضور گسترده و استقبال مردم بودیم و اغلب ناشران از میزان فروششان نسبت به آنچه که پیش‌بینی می‌کردند راضی بودند.

وی ادامه داد: من «شهر آفتاب» را قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب دیده بودم. مقدمات زیادی برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ آماده شده بود و شهرداری تلاش زیادی برای ایجاد دسترسی آسان و سریع مردم فراهم کرده بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره سالن‌های کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: این سالن‌ها همانند سال گذشته بود، البته به نظر می‌رسد با وجود استفاده از تمهیدات جدید مانند موکت کردن کف سالن‌ها و وسایل خنک کننده و .. وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته ایجاد شده باشد. همچنین طراحی فضای اینجا به گونه‌ای است که امکان خلاقیت بیشتر برای ناشران فراهم شده است.

مسجد جامعی همچنین بیان کرد: امسال حمایت‌های خوبی از ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی ارشاد، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، شهرداری و ... صورت گرفته است که از آن‌جمله می‌توانم به ایجاد غرفه جمعی برای حضور ناشران کم کتاب، نگرفتن هزینه از سوی شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، تخصیص 50درصد از هزینه غرفه‌ها از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب از ناشران، ارائه بن‌کارت دانش‌آموزی برای نخستین بار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه بن‌کارت‌های دانشجویی و بن‌کارت‌های اهل قلم اشاره کنم.

کد خبر 333660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha