جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان «انقلاب دوم» اعلام کرد که برآوردهای نهایی برای ساخت این سریال انجام شده است و انتظار می‌رود با تغییرات صداوسیما حساسیت ها روی این اثر هم بیشتر شود.

سریال

به گزارش مهر؛ جواد شمقدری کارگردان سینما و تلویزیون که در پی ساخت سریالی با عنوان «انقلاب دوم» است درباره وضعیت فعلی تولید این اثر گفت: سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که به دلیل اهمیت پروژه تعداد قسمت های آن را به ۳۰ قسمت برسانیم و قرار بود امسال وارد بحث برآورد و پیش تولید شویم که تغییرات جدید در ریاست سازمان صداوسیما رخ داد.

وی ادامه داد: البته برآورد نهایی ساخت سریال انجام شده و در حال بررسی است. منتها قرار بود در ساخت این سریال تعجیل رخ دهد و زودتر وارد تولید شویم.

کارگردان فیلم «بر بال فرشتگان» با اشاره به انتصاب عبدالعلی علی عسگری به عنوان رییس جدید سازمان صداوسیما عنوان کرد: وقتی مسیری در کار تغییر می کند انتظارها این است که بخشی از حساسیت ها نیز تغییر کند. علی عسگری خودش از دانشجویان پیرو خط امام (ره) بوده است و پیش بینی من این است که با حضور او در سازمان صداوسیما حساسیت نسبت به ساخت سریال «انقلاب دوم» بیشتر شود. باید همت سازمان بیشتر شود و از چنین کارهایی پشتیبانی بیشتری صورت بگیرد.

شمقدری با اشاره به ویژگی های سریال «انقلاب دوم» که به تسخیر لانه جاسوسی و اتفاقات بعد از آن می پردازد، تصریح کرد: این سریال مقطعی از انقلاب را نشان می دهد که نسل امروز به دنبال رمزگشایی از آن است. این مقطع هم اهمیت بسیاری دارد و هم اتفاقات و وقایعی در آن صورت می گیرد که بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: جوان امروز درباره وقایعی که در زمان تسخیر لانه جاسوسی رخ می دهد اطلاعات بسیار کمی دارد و ما با مستندات و مدارک مکتوبی که از خودِ سفارت به دست آورده ایم این اطلاعات را به نحوی در سریال «انقلاب دوم» نمایش می دهیم.

کارگردان سینمایی «توفان شن» با اشاره به فصل های دوم و سوم این سریال نیز توضیح داد: خلاصه داستانی از فصل دوم و سوم سریال «انقلاب دوم» به مرکز امور نمایشی سیما ارایه شده است و اگر صداوسیما حمایت کند ساخت ۲ فصل دیگر را هم پیش بینی کرده ایم.

شمقدری در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم که هر چه زودتر کار را شروع کنیم. شروع کار با بهار و تابستان بهتر است چون این سریال پیش تولید سنگینی دارد و بهتر است زمانی که وارد تصویربرداری و ضبط می شویم اوایل پاییز باشد و شروع کار به اواسط زمستان نیفتد.

«انقلاب دوم» به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ می‌پردازد و اتفاقاتی همچون انقلاب اسلامی،‌ اسارت جاسوسان آمریکایی، حوادث ۴۴۴ روز، قرارداد الجزایر  و... در این سریال مورد توجه قرار می‌گیرد.

کد خبر 334432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha