پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی مصر در تاریخ ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) گذشته نیز خبرساز شده بود. در آن روز یک هواپیماربا یک فروند ایرباس ۳۲۰ این کشور را که با ۸۱ سرنشین از جمله ۱۵ خدمه از اسکندریه عازم قاهره بود، مجبور کرد تا در فرودگاه لارناکای قبرس به زمین بنشیند.

EgyptAir missing plane

او پس از شش ساعت مذاکره چندین نفر از گروگان های خود را آزاد و خود را بدون درگیری تسلیم کرد. این فرد ۵۳ ساله مصری که سیف الدین مصطفی نام دارد، یک کمربند انفجاری تقلبی به خود بسته بود و می خواست که زن و فرزندانش را که ساکن قبرس بودند ملاقات کند.

۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ (۹ آبان ۱۳۹۴)، فاجعه دیگری در آسمان مصر روی داد. هواپیمای ایرباس ای ۲۰۰-۳۲۱ متعلق به شرکت هواپیمایی متروجت که حامل گردشگران روسی بود دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه شرم الشیخ در شبه جزیره سینا سرنگون شد و تمامی ۲۲۴ سرنشین آن کشته شدند. از آنجا که قطعات هواپیما در محدوده وسیعی پراکنده شده بود، کارشناسان از همان آغاز فرضیه انفجار تروریستی و متلاشی شدن هواپیما را مطرح کردند.

شاخه مصری گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این گروه تاکنون چندین حمله تروریستی را به ویژه علیه نیروهای امنیتی مصر مرتکب شده است. ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)، روسیه فرضیه انفجار بمب در هواپیما را تأیید کرد.

در ۱۷ ژانویه ۲۰۰۴ (۲۷ دی ۱۳۸۲) نیز مصر شاهد یک سانحه هوایی بزرگ بود. یک فروند بوئینگ ۲۰۰-۷۳۷ که در اجاره شرکت مصری فلش ایرلاینز بود به دلیل مشکل فنی در دریای سرخ سقوط کرد. هر ۱۳۵ مسافر این هواپیما که بیشترشان را گردشگران فرانسوی تشکیل می‌دادند و هر ۱۳ نفر خدمه آن در این حادثه کشته شدند. تا پیش از سقوط هواپیمای متروجت، این بزرگترین سانحه هوایی مصر در مدت بیش از یک دهه بود.

  • منبع: يورونيوز
کد خبر 334412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha