همشهری آنلاین: ینس استولتنبرگ در نشستی خبری اعلام کرد، قصد دارد یک مرکز جدید آموزش نظامی منطقه‌ای در کشور کویت ایجاد کند و حتی از محل این مرکز نیز بازدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره نحوه همکاری ناتو با کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: ما به این موضوع هم می‌پردازیم که چگونه می‌توانیم همکاری خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک‌تر کنیم. من اخیراً به کویت و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کردم و من در تمام گفتگوهای خود با مقامات آنها این پیام را دادم که ما باید همکاری میان ناتو و کشورهای حوزه خلیج فارس یا همان اعضای شورای همکاری خلیج فارس را افزایش دهیم.

وی افزود: واقعاً امید دارم که یک مرکز جدید آموزش نظامی منطقه‌ای در کشور کویت ایجاد کنم. من از محل ایجاد این مرکز جدید بازدید کردم؛ ساختمان بزرگی است که ما در آن قصد داریم انواع آموزش‌ها و فعالیت‌ها را برای منطقه در کشور کویت داشته باشیم؛ این یک نمونه از تلاش‌های ما برای افزایش همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

این مسئول ناتو تاکید کرد: ما تلاشهای ناتو برای حمایت از عراق را بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم صدها افسر عراقی را در اردن آموزش دهیم و درخواستی از سوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق مبنی بر گسترش دایره آموزش نیروها در این کشور دریافت کرده‌ایم.

کد خبر 334410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha