همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در جام جهانی گذشته با شکست مقابل آذربایجان از راهیابی به فینال بازمانده بود، این بار توانست با اقتدار این تیم را مغلوب خود کند.

greco roman

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی شیراز با حمایت حدود 3 هزار تماشاگر که تمام سکوهای سالن شهید دستغیب را پر کرده بودند، به مصاف آذربایجان رفت. تیم ملی ایران با ترکیب سامان بدولی،امید نوروزی ،افشین بیابانگرد پیام بویری،یوسف قادریان،حسین نوری مهدی علیاری در دیدار حساس مقابل آذربایجان به میدان رفت که آذربایجانی ها راهی جز شکست مقابل فرنگی کاران با انگیزه ایرانی نداشتند. تنها در وزن 85 کیلوگرم حسین نوری مقابل حریف آذربایجانی شکست خورد و در سایر اوزان این کشتی گیران ایرانی بودند که آذربایجانی ها را با قدرت شکست دادند.

تیم ملی ایران با ترکیب سامان بدولی،امید نوروزی ،افشین بیابانگرد پیام بویری،یوسف قادریان،حسین نوری مهدی علیاری در دیدار حساس مقابل آذربایجان به میدان رفت. کیلوگرم، سامان عبدولی؛ برد مطمئن در دیدار اول

کشتی وزن اول ،سامان عبدولی با دوبنده ابی مقابل ساکت گولیف قرار گرفت. عبدولی جای مردانی را در ترکیب صبح ایران گرفته. بود. محمد بنا با گذاشتن کلاه روی سر سامان را کوچ می کرد ،اولین اخطار به عبدولی داده شد و کشتی گیر ایران در خاک حریف آذربایجانی خود نشست و نگذاشت حریفش راه به جایی ببرد.

بیست ثانیه از اخطار عبدولی نگذشته بود که با تلاش کشتی گیر ۵۹کیلو ایران به گولیف اخطار داده شد اما عبدولی هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا وقت اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان برسد.

وقت دوم با تلاش کشتی گیر آذربایجانی آغاز شد و عبدولی برای بار دوم اخطار گرفت تا ساکت آذربایجانی یک بر صفر از حریف ایرانی اش پیش بیفتد اما در حالی که ساکت به دنبال زدن بار انداز بود عبدولی بدل زد و دو امتیاز از حریفش گرفت که با اعتراض کادر فنی ایران نسبت به امتیاز داده شده داوران فیلم را دوبله مشاهده کردند و سه امتیاز به عبدولی داده شد تا نتیجه مسابقه سه بر یک به نفع عبدولی شود و یک اخطار به آذربایجان دهند.

تماشاگران با شعار سامان با تعصب عبدولی را شارژ کردند تا کشتی در نهایت با همین امتیاز سه بر یک به نفع تیم ملی ایران در اولین دیدار به پایان برسد.

  • 66 کیلوگرم، امید نوروزی؛ آتش بازی در شیراز

حضور امید نوروزی در بین هم شهریان خود سالن دستغیب شیراز را به انفجار رساند. او مقابل آزاد علی اف از آذربایجان دیدار ۶۶کیلو ایران و آذربایجان را آغاز کردند. فریاد شیرازی ها در تشویق نوروزی بود که چمیانی مربی همیشگی اش را در کنار بنا کوچ خود می دید. تلاش های نوروزی ثمر داد و اولین اخطار به نفع نوروزی در دقیقه دوم و دو بار انداز پشت سر هم و بعد از آن یک سالتو چهار امتیازی و پایان مسابقه در ۱:۵۹ ثانیه با نتیجه هشت بر صفر.

  • 71 کیلوگرم، افشین بیابانگرد؛ سومین حریف هم تسلیم شد


کشتی وزن71 کیلو در وزن سوم مسابقات شروع شد ، روحین میکاییل اف مقابل افشین بیابانگرد قرار گرفت . افشین که صبح هم کشتی گرفته بود با دو بنده ابی مقابل حریف خود قرار گرفته بود در همان ثانیه بیست مسابقه با ضربه سر خطای میکاییل اف دو بر صفر از حریفش پیش افتاد.

بیابانگرد دست از تلاش بر نداشت و یک اخطار دیگر پر وقت اول از حریفش گرفت و نتوانست در خاک فیتو را اجرا کند تا وقت اول با نتیجه دو بر صفر به نفع بیابانگرد به پایان برسد.

آغاز وقت دوم یا نیمه دوم کشتی با تشویق های بی امان تماشاگران در دستغیب شیراز و طبل های ستار کشتی با اخطار دیگری به نفع افشین همراه شد. یک امتیاز فنی ،و سه بر صفر تا کشتی در سرپا ادامه داشته باشد.

بیابانگرد انگار خسته نمی شود مثل باران بر حریفش می تاخت تا چهارمین امتیازش را بگیرد ،کشتی گیری آذری فشا زیادی را تحمل می کرد و چهار بر صفر بازنده شد تا ایران در کشتی تیمی سه بر صفر پیش بیفتد.

  • 75 کیلوگرم، پیام بویری؛ ضربه فنی حاصل اعتماد به پسرک فنی


چهره جدید تیم ملی پیام بویری در وزن ۷۵کیلو برای ایران مقابل شلمیستان گولوزاده قرار گرفت و در همان دقیقه اول یک بر صفر با بیرون بردن حریف از تشک پیش افتاد.

دو کشتی گیر فشار زیادی به هم آوردند اخطار کم کاری به آذربایجانی داده شد ،،پیام در خاک دو بار انداز متوالی رو حریفش زد تا پنج بر صفر پیش بیفتد و وقت اول با همین نتیجه به پایان برسد.

تماشاگران شیرازی با موج مکزیکی سه دقیقه دوم را آغاز کردند، یک امتیاز دیگر با بیرون رفتن پای کشتی گیر آذربایجانی از تشک به بویری داده شدتا ششمین امتیاز و در پی آن هفتمین و هشتمین امتیاز با همین شیوه به بویری برسد و پیام کشتی ایران با هشت امتیاز حریفش را از پیش رو بردارد. ایران با این پیروزی چهار بر صفر پیش افتاد.

  • 80 کیلوگرم، یوسف قادریان؛ بدون شکست مقابل آذربایجان

کشتی پنجم و دیدار یوسف نادریان در وزن ۸۰کیلو کرم مقابل امین احمد اف ساعت ۱۷:۴۷ دقیقه آغاز شد. نادریان مقابل احمد اف قرمز پوش دیدار سختی را پشت سر گذاشت ،محمد بنا هر لحظه به نادریان میگفت آرام آرام ،نادریان یک اخطار کم کاری از حریف گرفت و در خاک با یک بارانداز سه بر صفر پیش افتاد.

وقت دوم با تشویق های بنا ،بنا از سوی تماشاکران شروع شد.

قادریان در سه دقیقه دوم مسابقه را استادانه اداره کرد و با همان نتیجه پیروز شد تا ایران مقابل آذربایجان به پیروزی پنج بر صفر برسد و دیدارهای دیگر حساسیت خود را از دست بدهد.

  • 85کیلوگرم، حسین نوری؛ جدال حیثیتی

دیدار وزن ۸۵ کیلوگرم دو تیم بین حسین نوری و اسلام عباس اف شروع شد. این مسابقه برای دو کشور حسایت امتیاز تیمی نداشت اما آذربایجانی ها به دنبال اعاده حیثیت بودند.

نوری در دقیقه دوم حریفش را خاک کرد و دو بر صفر پیش افتاد و یک امتیاز هم از اجرای ناموفق سالتو و بیرون رفتم پای کشتی گیر آذربایجانی به امتیازاتش اضافه کرد تا سه بر صفر پیش بیفتد.

نوری در یک غافلگیری دو امتیاز به عباس اف داد و وقت اول تمام شد.

نوری در ادامه حملاتش را ادامه داد و دو بار پای حریفش را از تشک بیرون کرد که تنها یک امتیاز از داوران گرفت. در اوج حملات نوری حرق آذربایجانی یک حاک و فن در روی خاک انجام داد و ورزشگاه را ساکت کرد نتیجه شش بر چهار به نفع عباس اف شد. کشتی با همین نتیجه به پایان رسید تا اولین باخت ایران رقم بخورد.

  • 98 کیلوگرم، مهدی علیاری؛ ضربه فنی چاره حریف آذربایجانی بود

کشتی بعدی ایرانی ها در وزن ۹۸کیلو گرم با درخشش علیاری که صبح استراحت کرده بود آغاز شد. علیاری با باراندازهای سریع خود مثل یک سبک وزن در همان وقت اول شش بر صفر پیش افتاد.

و در چهل و ششمین ثانیه کشتی باز هم حال آذربایجانی ها را گرفت و هشت بر صفر با امتیاز تورمان ایوب اف را ضربه کرد.

  • 130 کیلوگرم، بهنام مهدی زاده؛ پایانی خوش با طعم برد

دیدار این دو کشتی گیر مثل تمام سنگین وزن ها بیشتر در سرپا دنبال میشد که داوران یک اخطار کم کاری به نظریانی دادند. مهدی زاده در خاک با اجرای یک بارانداز دلاورانه دو بر صفر پیش افتاد تا دقیقه. سوم با نتیجه دو بر صفر به نفه ایران پیش رود.

تایم اول با همین نتیجه به پایان رسید تا مهدی زاده به سمت جزینی مربی سنگین وزن های ایران برود.

وقت دوم با امتیاز سوم کشتی گیر ایرانی آغاز شد اما با بیرون رفتن پای مهدی زاده یک امتیاز به آنها داده شد. یک امتیاز هم به دلیل اعتراض تا نتیجه سه بر دو شود. در حالی که بنا اعتقاد داشت پای مهدی زاده بیرون نرفته هیات داوران نظر دیگری داشتند.

کشتی وارد دقیقه آخر شد،و مهدی زاده با فریاد مربیان ایران به اداره کشتی پرداخت تا برد آخر ایران برای پیروزی مقتدرانه هفت بر یک از وزن آخر بیاید.

این در حالی بود که بنا در پایان کشتی از مهدی زاده راضی نبود و انتظار بیشتری از او داشت.

  • نتايج انفرادي ديدار تيم هاي ايران و آذربايجان:

59 كيلوگرم: سامان عبدولي، برنده- ساكت گولي اف (3- 1)
66 كيلوگرم: اميد نوروزي، برنده- آزاد علي اف (8- صفر)
71 كيلوگرم: افشين بيابانگرد، برنده- روحين ميكاييل اف (4- صفر)
75 كيلوگرم: پيام بويري، برنده- شاميستان گولوزاده (8- صفر)
80 كيلوگرم: يوسف قادريان، برنده- امين احمد اف (5- صفر)
85 كيلوگرم: حسين نوري- اسلام عباس اف، برنده (4- 6)
98 كيلوگرم: مهدي علياري، برنده- تورمان ايوب اف (8- صفر)
130 كيلوگرم: بهنام مهدي زاده، برنده- اويان نظرياني (3- 2)

  • میثم حجتی - شیراز
کد خبر 334395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha