چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

همزمان با روز جهانی موزه‌ها، موزه‌های کشور به صورت رایگان میزبان علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و گردشگران هستند.

شهرونداني كه در تهران به‌سر مي‌برند مي‌توانند 4 محور شرق، غرب، شمال و جنوب پايتخت را براي بازديد از موزه‌ها در نظر بگيرند.

در محور شمالي تهران علاقه‌مندان به آثار تاريخي مي‌توانند در موزه‌هاي سينما، موسيقي، زمان، كاخ موزه‌هاي سعدآباد و‌ نياوران و همچنين موزه دارآباد به تماشاي سير تطور تاريخي هنرهاي ايراني و تمدن ايران زمين بنشينند.

در شرق تهران نيز علاقه‌مندان به موزه‌گردي مي‌توانند به موزه رضا عباسي، باغ موزه قصر و موزه برق و موزه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در ميدان شهداي تهران بروند و از تماشاي آثار تاريخي و هنري موجود در اين موزه‌ها لذت ببرند.

در جنوب تهران اما موزه هفت چنار، موزه راه‌آهن و موزه آستان قدس در حرم مطهر شاه عبدالعظيم براي بازديد عموم رايگان است.

در محور مركزي شهر علاقه‌مندان به بازديد از موزه‌ها و همچنين كاخ موزه‌ها مي توانند به خيابان سي تير تهران بروند و از موزه ارامنه مانيكيان، موزه آبگينه، موزه علوم و فنون، موزه پست، موزه عبرت، موزه ملك، موزه بانك سپه و 2موزه عظيم كاخ گلستان و موزه ملي ايران بازديد كنند.

در محور غرب تهران نيز تنها 2موزه پيشنهاد مي‌شود كه علاقه‌مندان مي‌توانند رايگان از آنها بازديد كنند. موزه متعلق به بنياد مستضعفان در باغ ارم تهران و همچنين موزه علوم زمين‌شناسي در كنار فرودگاه مهرآباد و از همه مهم‌تر موزه زيباي هنرهاي سنتي ايران در ساختمان سازمان ميراث فرهنگي در خيابان آزادي تهران از جمله موزه‌هايي هستند كه در غرب تهران ميزبان گردشگران و علاقه‌مندان به ميراث فرهنگي هستند.

کد خبر 334242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha