همشهری آنلاین- علی شاکری: تیم ملی والیبال ایران در آستانه مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو در ژاپن، دو بار مغلوب فرانسه، قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ و یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر جهان شد.

volleyball

نتیجه‌ای که تا حدود زیادی به دلیل قدرت و موقعیت بهتر حریف قابل پیش‌بینی بود و خیلی هم نباید روی آن به دلیل تدارکاتی بودن بازی زوم کرد! هر چند که خروس‌های فرانسوی برخورداری از بهترین بازیکنان نگوییم، بهترین تیم ملی تاریخ والیبال کشورشان را در اختیار دارند و با این تیم به دنبال فتح ناب‌ترین مدال‌های والیبال دنیا هستند.

بازی با چنین تیمی چندان آسان نیست و حتی دیدیم فرانسوی‌ها با وجود دیر شکل گرفتن اردوی آماده‌سازی‌شان در مقایسه با ایران و نبود اروین انگابت، فوق ستاره تيمشان هم، برای ملی‌پوشان ما همانند مسابقات قهرمانی جهان 2014 لهستان دست نیافتنی بودند.

بازی با فرانسه علی‌رغم تبعاتی که به دلیل همگروهی با ما در مسابقات انتخابی المپیک دارد، به اعتقاد من بسیار سودمند بود و توانست بسیاری از ضعف‌های ما را قبل از اعزام به ژاپن آشکار سازد. حالا لوزانو در نخستین همراهی رسمی تیم ملی هم در بازی‌هایی که بیشتر جنبه خودشناسی آن بر نتیجه رجحان داشت، مطمئنا به تجارب و شناخت خوبی از توانمندی بازیکنانش دست پیدا کرد. از این دست شکست‌ها می‌توان به عنوان شکست‌ها یا باخت‌های بیدارکننده یاد کرد و از همه مهم‌تر این که با توجه به تجربه تلخ 4 سال پیش و پیروزی بر استرالیا در بازی تدارکاتی که متعاقب آن باخت در بازی رسمی مقابل این تیم و نرفتن به المپیک را در پی داشت، خوب شد كه باختیم.!

هر چند به گفته افشاردوست، دبیر کل والیبالی فدراسیون، تيم ملي ايران در بخش سرویس و دریافت، بازی تحت فشار و توپگیری، به دلیل عدم هماهنگی با دفاع روی تور کاستی‌های خود را متوجه شد كه اين ناشی از بازی با یکی از تیم‌های بزرگ والیبال جهان بود و چه بسا در بازی با یک تیم معمولی و يا متوسط هرگز این ضعف‌ها شناسایی نمی‌شد.

تیم ملی والیبال ایران قبل از 8 خرداد، آغاز رسمی مسابقات انتخابی المپیک و برای بر طرف کردن معایب تاکتیکی‌اش قبل از دو بازی تدارکاتی دیگرش برابر چین و لهستان فرصت دارد. هر چند که حتی این فرصت زمان زیادي نیست.

کد خبر 334018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha