یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: رئیس دیوان محاسبات و وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارش‌هایی از تخلفات مدیران بیمه در پرداخت‌های کلان دادند که در نهایت تخلف این مدیران محرز و آشکار است.

به گزارش خانه ملت، محمد علي پورمختار، با اشاره به گزارش‌هاي واصله مبني بر عودت اضافه‌كاري مديران متخلف بيمه مركزي گفت: هنوز رقم اضافه‌كاري كه استرداد شده را نمي‌دانيم و منتظر دريافت گزارش آن هستيم. وي با اشاره به جلساتي كه اخيرا در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي پيرامون تخلف مديران بيمه مركزي برگزار شده است، گفت: تعدادي از نمايندگان در اين خصوص به كميسيون اصل 90شكايت كردند كه هم‌اكنون درحال رسيدگي به اين مسئله هستيم و جلسات متعددي نيز در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با حضور رئيس ديوان محاسبات كشور و وزيرامور اقتصادي و دارايي داشته‌ايم.

وي افزود: تخلف مديران بيمه مركزي در قالب دريافت اضافه كار و پاداش خارج از عرف و قانون بود، همچنين نبايد روند اداري پاداش‌ها به‌عنوان اضافه كاري و بازنشستگي محاسبه مي‌شد كه اين مورد نيز غيرقانوني بوده است. رئيس كميسيون اصل 90مجلس خاطرنشان كرد:در گزارش‌ها آمده كه اضافه كاري كه به مديران متخلف تعلق گرفته شده، عودت داده شد كه البته بايد گزارش آن را دريافت كنيم تا متوجه ميزان آن بشويم.

خبر ديگر اينكه عضو ناظر مجلس در شوراي حقوق و دستمزد با بيان اينكه ديوان محاسبات بايد درمورد حقوق‌هاي نجومي برخي مديران عامل بانك‌ها شفاف‌سازي‌ كند، گفت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي قانون خدمات كشوري را به درستي اجرا نمي‌كند. موسي‌الرضا ثروتي افزود: براساس ماده 74 قانون خدمات كشوري بالاترين حقوق دركشور بايد 7برابر كمترين ميزان حقوق باشد، كه درحال حاضر پايين‌ترين ميزان حقوق 800هزار تومان و بالاترين آن 5ميليون و 600هزار تومان كه به روساي 3قوه اختصاص مي‌يابد اما متأسفانه اين قانون تنها براي ضعفا وضع شده و در مورد ثروتمندان صدق نمي‌كند.عضو ناظر مجلس در شوراي حقوق و دستمزد، با بيان اينكه حقوق و دستمزد هميشه با چالش روبه‌رو بوده است، تصريح كرد: اگر حقوق‌هاي بالا را پايين بياوريم، سر و صداي برخي آقايان در مي‌آيد، اما اگر حقوق كارمندان را افزايش دهيم، دولت بودجه ندارد.

  • طرح تحقيق و تفحص از بيمه نهايي شد

محمدرضا پورابراهيمي، عضو كميته تحقيق و تفحص مجلس از شركت‌هاي بيمه‌اي در گفت‌وگو با همشهري اظهار كرد: طرح تحقيق و تفحص از عملكرد شركت‌هاي بيمه نهايي شده و هم‌اكنون در دستور كار كميسيون اقتصادي مجلس قرار دارد. وي افزود: نظرات دستگاه‌هاي اجرايي و ذي‌ربط نظير بيمه مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي هم دريافت شده و قرار است در كميسيون اقتصادي مجلس بررسي و پس از آن در كميسيون راي‌گيري خواهد شد.

پورابراهيمي تأكيد كرد: پيش‌بيني مي‌شود درصورت رأي مثبت كميسيون اقتصادي مجلس به گزارش تحقيق و تفحص از صنعت بيمه، گزارش نهايي كميسيون براي قرائت در روزهاي پاياني مجلس نهم تقديم هيأت رئيسه شود. اين عضو كميته تحقيق و تفحص مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا در گزارش تحقيق و تفحص مجلس به موضوع پرداخت حقوق و مزاياي مديران بيمه مركزي و شركت‌هاي بيمه‌ هم اشاره شده يا نه؟ گفت: محورهاي تحقيق و تفحص به عملكرد كل صنعت بيمه و مشكلات موجود ازجمله مشكلات بيمه توسعه اشاره دارد و در بخش‌هايي از گزارش وضعيت ترازنامه شركت‌هاي بيمه و حقوق‌هاي پرداختي هم بررسي شده كه بايد منتظر قرائت متن گزارش در صحن علني مجلس بود.

کد خبر 333981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha