یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

جواد عزیزی: ماجرا بیشتر شبیه فیلم‌های هالیوودی است؛ خطری بزرگ یک شهر را تهدید می‌کند و نیروهای زیادی در تکاپو برای یافتن راه‌حلی هستند تا مردم را نجات دهند و از بروز یک فاجعه جلوگیری کنند.

حادثه سقوط تانكر سوخت با 19تن گاز مايع به عمق دره‌اي در حوالي شهرستان خلخال هر چند شباهت زيادي به ماجراهاي اكشن دارد، اما يك تفاوت عمده هم دارد؛ اينكه در اين ماجرا، برخلاف فيلم‌هاي هاليوودي، انگار كسي عجله‌اي براي يافتن راه‌حل خروج از بحران و پايان دادن به خطري كه درست بيخ‌گوش روستاييان منطقه است، ندارد؛ كه اگر داشت حالا و با گذشت 12روز از وقوع حادثه، تانكر سوخت همچنان در دل دره جا خوش نكرده بود و روستاييان منطقه از ترس انفجار، لرزه به تنشان نمي‌افتاد.

هفته گذشته بود كه نخستين اخبار از سقوط تانكر سوخت به اعماق دره، روي تلكس خبرگزاري‌ها قرار گرفت. خبرها از اين حكايت داشت كه 15ارديبهشت ماه، كاميوني كه حامل 19تن گاز مايع ال پي جي بود و از جمهوري آذربايجان به پاكستان مي‌رفت، در بين راه و در حوالي شهرستان خلخال به دره سقوط كرد و هر چند راننده جان سالم به در برد اما تانكر سوخت جايي در اعماق دره فرود آمد و تا حالا كه 12روز از حادثه مي‌گذرد، مسئولان نتوانسته‌اند براي خارج كردن آن چاره‌جويي كنند.

به گفته علي نظري شيخ ‌احمد، فرماندار خلخال« تا حالا از چند جرثقيل براي خارج كردن تانكر استفاده كرده‌ايم، اما آنها با وزن‌هايي كمتر از 100تن بودند و تا در اختيار نداشتن جرثقيلي 150تني، موفق نخواهيم شد كه اين تانكر را از اعماق دره خارج كنيم.»

اظهارات آقاي فرماندار در حالي بيان مي‌شود كه گفته شده اين تانكر سوخت درصورت انفجار تا شعاع چند كيلومتري، حادثه خواهد آفريد و جان روستايياني را كه در نزديكي محل سقوط تانكر زندگي مي‌كنند، به خطر خواهد انداخت. وجود چنين خطري، بي‌شك يك بحران تلقي مي‌شود و عجيب اينكه چطور تا‌كنون ستاد بحران موفق به حل مشكل و پايان دادن به اين خطر هولناك نشده است. آيا 12روز، زمان زيادي براي بيرون كشيدن يك تانكر سوخت از اعماق دره نيست؟

آيا هيچ‌يك از سازمان‌هاي امدادي در سراسر كشور مجهز به جرثقيل سنگين(150تني) نيست كه بتوان از آن براي حل اين بحران استفاده كرد؟ آيا درصورت انفجار تانكر، كساني كه در اين حادثه تعلل كرده‌اند پاسخگوي افكار عمومي خواهند بود؟ اين سؤال‌ها و ده‌ها سؤال ديگر، اين روزها در ذهن خبرنگاران و خوانندگاني ايجاد شده كه پيگير اين ماجرا هستند و منتظرند ببينند كه در نهايت اين ماجرا چگونه خاتمه خواهد يافت.

کد خبر 333978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha